Dzięki kolejnym ulepszeniom technicznym działające w całej Europie przedsiębiorstwo wynajmu pojazdów użytkowych EURO-Leasing/MAN Rental podwyższa bezpieczeństwo kierowców, innych uczestników ruchu jak również pojazdów i ładunków.
Elementem składowym nowego pakietu bezpieczeństwa o nazwie "Aktiv Plus", którego celem jest umożliwienie całkowicie beztroskiej jazdy, jest asystent hamowania awaryjnego firmy MAN - EBA. Uzupełnia on seryjne systemy hamowania firmy MAN, ostrzega kierowców o zagrażających kolizjach, a w sytuacji nagłej potrzeby automatycznie rozpoczyna hamowanie w celu uniknięcia wypadku.
Za pozostanie na poprawnym pasie ruchu odpowiedzialny jest jednocześnie asystent pasa ruchu Lane Guard System LGHS. Nowy pakiet bezpieczeństwa i komfortu dopełnia Adaptive Cruise Control ACC. W tym przypadku mamy do czynienia z tempomatem, samodzielnie dopasowującym prędkość jazdy i odstęp od pojazdu jadącego z przodu. Zasadniczo ciągniki siodłowe firmy EURO-Leasing posiadają już elektroniczne programy stabilizujące (ESP), elektroniczne systemy hamowania (EBS) z asystentem hamowania oraz MAN Brake Matic.
Nowy pakiet bezpieczeństwa można uzupełnić o sprawdzone już elementy serwisowe, takie jak ProTelematik, ReifenCare, Full Damage Rate (FDR) jak również o ubezpieczenie OC oraz pełne ubezpieczenie AC. Szczególnie w odniesieniu do tychże usług serwisowych, w przypadku których wymaga się przejrzystości w zakresie korzyści i kosztów, firma EURO-Leasing/MAN Rental bardzo mocno odwołuje się do potrzeb klientów.
Telematyka w uproszczeniu
Marco Reichwein, dyrektor generalny: - Wszystkie nasze ciągniki oraz naczepy wyposażone są w systemy telematyczne. Będąc pionierem w zakresie wynajmu-telematyki od siedmiu lat poczyniliśmy bardzo duże inwestycje w tym obszarze. Dane wynajmowanych pojazdów (silników/naczep/przyczep) bez względu na ich producenta pozostają do dyspozycji klientów przez 24 godziny na dobę na portalu EURO-Leasing/MAN Rental. Dzięki współpracy z neutralną platformą telematyczną NIC-base spedytorzy w razie potrzeby mają również możliwość wglądu do danych dotyczących ich całego taboru (wszystkich marek).
To pomysłowe rozwiązanie jest obecnie opłacalne. Cena została ujednolicona poprzez wprowadzenie opłaty zryczałtowanej. Zlikwidowaliśmy wcześniejszy model, obejmujący opłaty za podłączenie i odłączenie się, system naliczania itd. Tym samym dla łatwiejszej obsługi przez klienta zredukowano złożoność systemu. W przypadku naczep chłodniczych systemy telematyczne tak czy owak są nieodzowne - dodaje M. Reichwein.
Coraz więcej klientów zamawia na przykład usługę Full-Damage-Rate (FDR), co zapewnia bezstresowy zwrot pojazdu i obniża po stronie najemcy górną granicę odpowiedzialności w przypadku uszkodzenia pojazdu. Nawiasem mówiąc, firma EURO-Leasing/MAN Rental oferuje tę usługę również w zakresie najmu krótkoterminowego.
Indywidualne rozwiązania mobilnościowe
Agnieszka Horoszko, dyrektor polskiego oddziału EURO-Leasing: - Dzięki włączeniu na początku roku 2014 firmy MAN Finance International GmbH - spółki matki EURO-Leasing/MAN Rental - do struktur przedsiębiorstwa Volkswagen Financial Services AG dokonano połączenia usługowej działalności finansowej koncernu VW.
EURO-Leasing/MAN Rental oferuje w dalszym ciągu najem długo- i krótkoterminowy ciężarówek i naczep, stawiając przy tym na markę MAN. W przypadku naczep i nadwozi nadal oferujemy wszystkie wiodące marki. Dalszej rozbudowie podlega obszar usługowy, przy czym we wzmocnionym zakresie mają być realizowane rozwiązania mobilnościowe dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Dzięki strategii segmentacji i wzrostu firma EURO-Leasing/MAN Rental będzie mogła realizować specjalne konfiguracje pojazdów i elementy serwisowe na bazie pojazdów MAN jako produktów wynajmu.
W roku 2013 przeprowadzono konsolidację naszej działalności i zoptymalizowano tę część floty, która nie należała do najlepszych produktów wynajmu. W konsekwencji podwyższono stopień wykorzystania floty zarówno w zakresie wynajmu krótko- jak i długoterminowego (aktualnie 75 względnie 95 procent). Rok 2014 zapowiada się pod znakiem wzrostu - na arenie krajowej oraz międzynarodowej, przy czym pozycjonowanie strategiczne podlegać będzie bieżącej kontroli i będzie dopasowywane do zmieniających się warunków ramowych.
Nastroje panujące w przedsiębiorstwach spedytorskich, przewozowych oraz logistycznych są obecnie względnie dobre. Po długim okresie wyrzeczeń sytuacja koniunkturalna ustabilizowała się. Wiele przedsiębiorstw zakłada, że ceny za przewozy będą szły lekko do góry a wolumen transportowy będzie w dalszym ciągu wzrastał. W konsekwencji również i w firmie EURO-Leasing/MAN Rental zapowiada się tendencja wzrostowa.
www.euro-leasing.eu
EURO-Leasing GmbH
Firma EURO-Leasing GmbH powstała w roku 1997 i jest spółką zależną firmy MAN Finance International GmbH, która od początku 2014 roku należy do Volkswagen Financial Services AG. Pod obiema markami EURO-Leasing i MAN Rental, przedsiębiorstwo wynajmuje prawie 13.000 ciągników, naczep siodłowych i przyczep. Będąc jedną z wiodących europejskich firm oferujących pełen zakres usług firma EURO-Leasing zatrudnia w swej centrali, położonej bezpośrednio przy autostradzie A1 w północnoniemieckiej miejscowości Sittensen jak również w 60 niemieckich oddziałach, depozytach i zagranicznych spółkach zależnych ponad 150 pracowników.
Obecnie, bazując na centrum w Niemczech, rozbudowywane są struktury wynajmu i serwisu na terenie całej Europy. W Danii, Polsce, Szwecji firmy EURO-Leasing i MAN Rental już się zakorzeniły i stanowią tam już od lat stały element tego segmentu. W roku 2012 rozpoczęto również działalność w Austrii. Paleta usług firmy EURO-Leasing obejmuje począwszy od kupna pojazdów użytkowych przez wynajem aż po profesjonalną sprzedaż pojazdów używanych w kraju i za granicą.