Ładowarka kołowa Dressta 530R została nagrodzona przez dwa niezależne sądy konkursowe medalami za innowacyjność i technologię. Producent ze Stalowej Woli (od 2012 r. zakłady należą do Guangxi LiuGong Machinery) zbierał laury na tegorocznych targach Autostrada-Polska w Kielcach i Intermasz w Poznaniu.
Medalistka jest maszyną, która ma zastąpić znaną na polskim rynku ładowarkę 534E, będącą zmodernizowaną wersją popularnej Ł-34.
Ładowarka kołowa Dressta 530R została nagrodzona przez dwa niezależne sądy konkursowe medalami za innowacyjność i technologię. Producent ze Stalowej Woli (od 2012 r. zakłady należą do Guangxi LiuGong Machinery) zbierał laury na tegorocznych targach Autostrada-Polska w Kielcach i Intermasz w Poznaniu.
Medalistka jest maszyną, która ma zastąpić znaną na polskim rynku ładowarkę 534E, będącą zmodernizowaną wersją popularnej Ł-34. W odróżnieniu od ładowarki 534E, model 530R jest znacznie nowocześniejszy i posiada współczesną stylistykę nadwozia, układ roboczy typu Z, mokre hamulce, skrzynię biegów i mosty napędowe marki ZF. Nowa ładowarka przeznaczona jest głównie do pracy w kamieniołomach, żwirowniach, piaskowniach, terminalach przeładunkowych, zakładach komunalnych, elektrociepłowniach i odkrywkowych kopalniach węgla brunatnego, jako sprzęt pomocniczy.
Silnik firmy Cummins o mocy 208 KM spełnia wymogi norm poziomu emisji spalin Tier 4 Interim. To wysokoprężny silnik z turbodoładowaniem, rzędowy, z elektronicznie sterowanym systemem paliwowym common rail. Jednostopniowy, jednofazowy zmiennik momentu automatycznie moduluje moc silnika dopasowując ją do wielkości ładunku oraz absorbuje wstrząsy pochodzące z układu napędowego.
Elektrycznie sterowana skrzynia biegów typu "power shift", przełączalna pod obciążeniem, zapewnia płynną zmianę biegów podczas pracy maszyny, co przekłada się na komfort pracy operatora. Nawet przy pełnych obrotach silnika, zmiana kierunku lub biegu bez użycia hamulca odbywa się bez szarpnięć. Cztery biegi do przodu i trzy biegi do tyłu zapewniają zakres prędkości jazdy niezbędny do uzyskania wysokiej wydajności maszyny.
Most przedni mocowany jest na sztywno do ramy, most tylny mocowany wahliwie. Napęd przenoszony jest na cztery koła. Wysokość pokonywanej nierówności terenowej - do 455 mm.
Hamulce mokre zapewniają bezpieczeństwo i niezawodne działanie nawet na podłożu błotnistym. Są one stale smarowane, a zatem zużycie ich jest mniejsze niż hamulców suchych. W warunkach normalnej eksploatacji ich żywotność jest co najmniej dwukrotnie dłuższa niż hamulców suchych.
Układ roboczy typu "Z" pozwala na urabianie twardych i zwięzłych materiałów przy zastosowaniu zaledwie jednego cylindra hydraulicznego łyżki. W ten sposób przód maszyny jest mniej obciążony, układ roboczy składa się z mniejszej liczbie części, a więc jednocześnie jest to mniej punktów wymagających obsługi i ulegających zużyciu. Poza tym ten układ przenosi maksymalną siłę wyrywającą jaką dysponuje maszyna.
Przegubowa rama i układ hydrostatyczny, zapewniają płynne sterowanie maszyną przy każdej prędkości obrotowej silnika. Parametry techniczno - eksploatacyjne ładowarki kołowej 530R są porównywalne z konkurencyjnymi maszynami tej klasy.
Przeszkloną kabinę umieszczono na tylnej ramie ładowarki, dzięki czemu operator ma dobrą widoczność pola pracy i stale śledzi osprzęt roboczy. Ułatwia to także dostęp do przegubu głównego, upraszcza czynności obsługowe skrzyni biegów i pomp hydraulicznych. Kabina jest konstrukcją typu ROPS/FOPS, zgodną z międzynarodowymi normami ISO, które gwarantują skuteczną ochronę operatora, zarówno w przypadku przewrócenia się maszyny, jak i przed spadającymi z góry przedmiotami. Joystick do sterowania łyżką (zamykanie, trzymanie, otwieranie) i wysięgnikiem (podnoszenie, trzymanie, opuszczanie i położenie pływające) jest umieszczony po prawej stronie fotela. Fotel jest regulowany w zależności od wagi operatora, wyposażony w podłokietniki i pas bezpieczeństwa. Standardowo wyciszona kabina ładowarki posiada klimatyzację i ogrzewanie, dodatkowe światła i lusterka (wewnętrzne i zewnętrze), wycieraczki i spryskiwacze szyb, blokadę drzwi w pozycji otwartej, instalację radiową, lampę ostrzegawczą na dachu. Maszyną steruje się za pomocą regulowanej kolumny kierowniczej (wysokość, kąt położenia). Wyposażono ją także w kamerę cofania i monitor w kabinie.
Na zamówienie maszynę można wyposażyć w dodatkowy osprzęt roboczy (różne rodzaje łyżek wymieniane przy pomocy szybkozłącza hydraulicznego), system centralnego smarowania, system stabilizacji jazdy i system ważenia urobku z elektronicznym czytnikiem.
Ładowarka kołowa serii "530" produkowana jest w Stalowej Woli od 2001 r. Jest to konstrukcja własna producenta, opracowana przez polskich inżynierów. Najnowszy model tej serii, czyli 530R zostanie wprowadzony do produkcji w II połowie 2014 r.