14. Targi części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów Inter Cars Salon samochodowy w Paryżu
Blisko 200 wystawców ze świata motoryzacji, 40 tysięcy gości odwiedzających zarówno Targi, jak i Inter Cars Motor Show, niezliczone godziny szkoleń, prezentacji i rozmów biznesowych, a także niezapomniane wrażenia z pokazów świata motorsportu. To bilans 14. Targów części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów, które odbyły się w dniach 5-7 września w Warszawie.
Na odwiedzających to największe i najbardziej popularne wydarzenie w Polsce czekały ekspozycje wystawców, prezentujących rozbudowaną i bogatą ofertę części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatu, akcesoriów samochodowych, chemii warsztatowej, nowoczesnych rozwiązań w oprogramowaniu warsztatów, opon i asortymentu tuningowego. Można śmiało powiedzieć, że Targi Inter Cars SA obejmują kompleksowo cały zakres branży części zamiennych i usług warsztatowych.
Kolejny rok wzrostu
Pierwszy dzień imprezy upłynął pod znakiem konferencji Zarządu Inter Cars SA. W tym roku konferencja została podzielona na dwie części i odbyła się w formie multimedialnej. Zamiast długich wypowiedzi, zaprezentowano filmy, który były bardzo treściwe, a jednocześnie ciekawe. W pierwszej kolejności przedstawiono profil Inter Cars SA, jako Giełdowej Spółki Roku. Przybliżono również sylwetki wszystkich członków Zarządu.
- W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2014 roku odnotowaliśmy 10% wzrost zarówno w kraju, jak i za granicą - mówił Wiceprezes Zarządu, Krzysztof Soszyński w odniesieniu do tegorocznych osiągnięć Spółki. Następnie zaprezentowano plany na przyszłość przedstawiając projekt nowych sorterów w budowanym w Zakroczymiu nowym centrum logistycznym. - Tego typu sortery są stosowane jedynie przez największych graczy rynku amerykańskiego - informował założyciel Inter Cars SA Krzysztof Oleksowicz. - To nie tylko przyspieszenie dystrybucji, ale także duże oszczędności w skali roku.
Przyszłość warsztatów i targowe atrakcje
W piątek odbył się również panel dyskusyjny na stanowisku firmy Castrol. Przedstawiciele firm Inter Cars SA (Krzysztof Oleksowicz), Castrol oraz Bosch, a także właściciele dwóch dużych warsztatów niezrzeszonych, dyskutowali o przyszłości tzw. niezależnych warsztatów samochodowych. Przedstawiono wyniki badań i dywagowano, w jaki sposób rozwinie się przyszłość tego typu instytucji oraz jak poprawić obsługę klienta sprawiając, by został stałym klientem.
W sobotę i niedzielę na Targach pojawili się klienci Inter Cars SA. Byli to w większości przedstawiciele warsztatów, a także osoby związane z branżą. To właśnie dla nich wystawcy przygotowali szereg szkoleń oraz atrakcji, aby zainteresować ich swoją ofertą. Nie zabrakło również miejsc, w których można było prowadzić rozmowy biznesowe.
Strefa Ciężka więcej waży
Podczas tegorocznych targów, po raz pierwszy przygotowano osobną halę wystawową, o powierzchni blisko 2000 mkw., poświęconą rynkowi ciężarowemu. Spotkali się w niej dostawcy części do pojazdów ciężarowych, naczep i przyczep oraz wszystkie działy Inter Cars dedykowane temu obszarowi. Zaprezentowały się tu takie firmy jak: Wabco, Knorr, Meritor, Donaldson, ZF Service, Feber, Schaeffler, Kolbenschmidt, Lema SRL, Nissens, Mobil, Fomar Friction, Febi, Hella, Exide, Dolz, Convind, DT Spare Parts, CEI, Vanstar, Eurolites, Tes, V. Orlandi, Varta, WAŚ. Nie zabrakło także firmy Feber - producenta pojazdów i ogólnopolskiej sieci warsztatów zajmujących się przeglądami i naprawami ciężarówek, przyczep, naczep i autobusów - Q-Service Truck, która podczas Targów obchodziła 15-lecie istnienia.
Spotkania w Strefie Ciężkiej miały charakter partnerskich rozmów, ale też czysto biznesowych. Odwiedzających przyciągały nowości rynkowe oraz zapowiedzi wprowadzanych rozwiązań. W pobliżu hali ustawiono dwie widowiskowe ciężarówki Show Car, w których odbywały się bezpłatne szkolenia. Strefa Ciężka przypadła do gustu odwiedzającym ją gościom. Klienci z rynku ciężarowego poczuli się docenieni. Zyskali również zapewnienie, że Inter Cars będzie sukcesywnie poszerzał swoją ofertę w tym segmencie.
Strefa Ciężarowa na targach to wyraźny sygnał dla klientów i partnerów. Inter Cars SA kładzie większy nacisk niż do tej pory na rozwój rynku ciężarowego. Regularnie poprawia się dostępność towarów, a stany magazynowe części do ciężarówek osiągają rekordowe wartości. W ciągu ostatnich miesięcy osiągnięto blisko 25% wzrost sprzedaży, otwarto pierwszą filię stricte ciężarową. "Waga ciężka" jest równie ważna dla firmy, co sektor części do pojazdów osobowych.
- Rynek ciężarowy był zawsze ważny dla Inter Cars SA. Teraz jednak intensyfikujemy swoje działania i ze szczególną uwagą wspieramy rozwój sprzedaży w filiach - powiedział Łukasz Pałyga, kierownik rynku RPU Inter Cars SA. - W segmencie części do pojazdów użytkowych widzimy duży potencjał. Cały czas rozbudowujemy swoją sieć sprzedaży, a przede wszystkim ofertę, przykładając dużo uwagi do jej szerokości i kompleksowości. Strefa Ciężka na targach jest podkreśleniem tych starań.
- Chcemy, aby wszyscy zauważyli, że Inter Cars intensyfikuje swoje działania w obrębie sprzedaży części do samochodów ciężarowych. Zamierzamy widocznie oddzielić segment rynku ciężarowego od osobowego, stworzyć oddzielny program dedykowany tylko jemu - dodał Sławomir Rybarczyk, dyrektor handlowy Inter Cars SA.
Q-Service Truck proponuje Isuzu
Na ekspozycji Q-Service Truck, autoryzowanego dealera Isuzu, można było obejrzeć m.in. dwie nowe ciężarówki tej marki - L35 i N35. Michał Wiśniewski, dyrektor zarządzający w spółce Q-Service Truck zwrócił uwagę, że należą one do najbardziej pojemnych w segmencie pojazdów o DMC 3,5 tony - objętość ładowni L35 wynosi 19 m sześc., a N35 ponad 23,5 m sześc. Ich zaletą jest nieskomplikowana konstrukcja, a niskie koszty eksploatacyjne i serwisowe według naszego rozmówcy biją europejskich konkurentów na głowę.
- Przykładowo tzw. mały przegląd kosztuje u nas 390 zł plus materiały - powiedział M. Wiśniewski. - Napęd rozrządu wymienia się w tych samochodach dopiero po 700 tys. km. To się nie zdarza w europejskich ciężarówkach tej klasy.
Nasz rozmówca poinformował, że od października spółka Q-Service Truck będzie autoryzowanym dealerem marki SsangYong.
Motorsport i adrenalina
6 i 7 września to również Inter Cars Motor Show oraz Nocne Motor Show, które dostarczyły widzom niezapomnianych wrażeń. Prezentacja atrakcji ze świata motorsportu zrobiła na gościach ogromne wrażenie, czego dowodem były pozytywne komentarze zarówno w trakcie imprezy, jak i w internetowych i faceboookowych komentarzach. Na płycie Lotniska Bemowo zebrało się łącznie blisko 100 tysięcy koni mechanicznych pod postacią rajdowych i wyścigowych samochodów, sportowych ciężarówek, różnej maści motocykli, a nawet pojazdu o napędzie odrzutowym.
Po raz kolejny firmie Inter Cars udało nam się zorganizować największe targi motoryzacyjne w Europie Środkowo-Wschodniej, a dodatkowo uświetnić je poprzez Motor Show, które również uchodzi za jedną z najlepszych imprez motorsportowych w Polsce. Organizatorzy już zapraszają na kolejną edycję - w przyszłym roku!
Dziesięciolecie Febera
Firma Feber obchodzi 10-lecie obecności na rynku. Fabryka pojazdów Feber sp. z o.o. powstała 30 sierpnia 2004 roku z inicjatywy Inter Cars S.A. Z okazji dziesięciolecia w uroczysty sposób podziękowano pracownikom za współpracę i wręczono okolicznościowe pamiątki. Od 1 września nowym dyrektorem zarządzającym w firmie jest Andrzej Kajda, z Feberem związany od 8 lat (od października ubiegłego roku pełnił obowiązki kierownika zakładu). Podczas targów Inter Cars była możliwość zapoznania się z pełną ofertą Febera obejmującą: naczepy wywrotki, naczepy z ruchomą podłogą, wypożyczalnię naczep, serwis powypadkowy i remonty. Zaprezentowane zostały również części zamienne oraz katalog części w wersji online oraz papierowej. Chętni mogli zaprojektować swoją "wymarzoną" naczepę za pomocą konfiguratora. Na pytania klientów odpowiadali regionalni menagerowie sprzedaży.