Jesień to tradycyjnie wzmożony ruch na rynku pojazdów ciężarowych. Producenci i dystrybutorzy przygotowują atrakcyjniejsze oferty, a nabywcy decydują się na większe zakupy.
Sporą aktywność na tym polu wykazują ostatnio m.in. marki grupy Volvo Trucks i Iveco.
Ruszyła kampania Volvo Ocean Race
Tradycyjnie już, z okazji kolejnej edycji ekstremalnych regat żeglarskich Volvo Ocean Race marka Volvo Trucks, w ramach Klubu Globetrotter, przygotowała limitowaną edycję swoich flagowych pojazdów serii Volvo FH i Volvo FH16.
Limitowana edycja Volvo Ocean Race obejmuje dwu- i trzyosiowe ciągniki siodłowe oraz trzyosiowe podwozia pod zabudowę. Modele Volvo FH są wyposażane w silniki o mocy 460 lub 500 KM, słynące z przestrzeni i komfortu kabiny Globetrotter oraz skrzynie biegów I-Shift z nowatorskim systemem I-See. Flagowe Volvo FH16 wyposażane są natomiast w potężne jednostki o mocy 750 KM. Kabiny samochodów ciężarowych limitowanej edycji są oklejone w atrakcyjny sposób, wnętrze zostało wzbogacone o unikalne elementy pakietu "Volvo Ocean Race Special Edition". Uwagę zwracają: "The Splash" - charakterystyczny znak graficzny, umieszczono na bokach kabiny, znak Globetrotter Volvo Ocean Race, emblematy na zewnątrz i wewnątrz kabiny oraz specjalne dywaniki podłogowe. Pojazdy są dostępne w dwóch niepowtarzalnych kolorach do wyboru: Dark Knight Pearl lub Millennium Silver Graphics.
- To jedyne w swoim rodzaju samochody ciężarowe, które mają wzbudzać szczególny podziw. Kierujemy je do przewoźników przepełnionych dumą ze swoich pojazdów oraz pragnących identyfikować się z emocjami i duchem rywalizacji, jakie towarzyszą Volvo Ocean Race. Aby uzyskać mocny, a jednocześnie harmonijny efekt, ich oryginalny design wzbogaciliśmy o dynamiczny motyw fali, nawiązujący do Volvo Ocean Race - mówi Nigel Atterbury, projektant w Volvo Trucks.
Integralną częścią oferty są usługi dodatkowe: Złoty Kontrakt Serwisowy Volvo, Dynafleet, Doradztwo Paliwowe oraz szkolenia kierowców.
Nabywcy pojazdów Volvo Ocean Race, którzy zdecydują się na skorzystanie z oferty finansowania za pośrednictwem VFS Usługi Finansowe Polska mogą liczyć na dodatkowe atrakcyjne warunki w postaci promocyjnego pakietu ubezpieczenia wieloletniego, 50% rabatu na wszelkie opłaty, a także otrzymują ubezpieczenia kosztów leczenia oraz NNW dla jednej osoby w pakiecie.
Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów z limitowanej edycji, staną się członkami elitarnego Klubu Globetrotter, który w przyszłym roku zabierze ich w niezwykłą podróż na prawdziwy "koniec świata". Będą mogli oni kibicować żeglarzom startującym w legendarnych regatach Volvo Ocean Race i spotkać się z nimi podczas postoju w nowozelandzkim porcie Auckland. Szlak przygody zaprowadzi ich następnie do Australii, a wyprawa zakończy się w Singapurze.
Regaty Volvo Ocean Race są jednym z najbardziej wyczerpujących oceanicznych wyścigów na świecie. Są rozgrywane po raz dwunasty. Start nastąpił 4 października 2014 r. w Alicante, w Hiszpanii, zaś zakończenie przewidziane jest 27 czerwca 2015 r. w Goeteborgu, w Szwecji.
Renault Trucks T z podróżą do żródeł
We wrześniu wystartowała też kampania sprzedażowa Renault Trucks pod hasłem: "Tradycja i nowoczesność od 1894 roku".
Wprowadzona na nasz rynek w ubiegłym roku całkowicie nowa rodzina pojazdów Renault Trucks T cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony polskich przewoźników. Klienci dostrzegli w najnowszej gamie pojazdów wszystkie te cechy, za które ceniono poprzedników - Premium i Magnum: ekonomikę paliwową, solidność i komfort kierowcy.
Te cechy uzupełnione zostały o najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i zebrane w pojazdach najnowszej rodziny Renault Trucks T.
120-letnia tradycja daje tej marce solidne podstawy. Celem przybliżenia klientom bogatego dziedzictwa Renault Trucks do sprzedaży wprowadzona została oferta "Tradycja i nowoczesność od 1894". Obejmuje ona specjalną serię ciągników siodłowych Renault Trucks T w bazowej specyfikacji T460 oraz T480 HIGHCAB, wyposażonych m. in. w pakiety fuel eco. Dla miłośników lubiących duże moce Renault Trucks przygotowało m.in. swój flagowy produkt 520 High Sleeper Cab. Wszystkie ciągniki limitowanej serii wyróżniają się efektownym, okolicznościowym oklejeniem kabiny "Od 1894".
W skład oferty wchodzi również kontrakt serwisowy Start & Drive Excellence na 36 miesięcy w specjalnej cenie. Rozwiązanie to pozwala na precyzyjne oszacowanie kosztów posiadania pojazdu. Nabywcy otrzymają także voucher na szkolenie Optifuel dla jednego kierowcy oraz dwie subskrypcje Optifuel na pięć miesięcy.
W ramach oferty za zakup ciągnika siodłowego klienci będą mogli poznać bogatą przeszłość marki i odwiedzić prywatne muzeum Fundacji Berliet oraz na własne oczy zobaczyć jak powstają pojazdy Renault Trucks w fabryce w Bourg-en-Bresse.
Klienci, którzy przy zakupie pojazdu edycji specjalnej zdecydują się na sfinansowanie ciągnika za pośrednictwem Renault Trucks Financial Services, otrzymają dodatkowo pakiet VIP, na który składa się: promocyjny pakiet ubezpieczenia, specjalna tabela opłat i prowizji VIP, a także dostaną dodatkowy voucher na szkolenie Optifuel dla jednego kierowcy.
IVECO Stralis: Efficiency Pack dodatkowo obniża koszty
IVECO wprowadziło nowy Efficiency Pack, czyli serię innowacji służących obniżeniu całkowitych kosztów posiadania i użytkowania pojazdu (TCO) ponoszonych przez przewoźników w trzech głównych obszarach: zużycie paliwa, koszty serwisu i szersza oferta produktów.
Strategia IVECO w zakresie obniżania zużycia paliwa odnosi się do dwóch podstawowych czynników: pojazdu i kierowcy. Ścieżka wyznaczona przez model EcoStralis, następnie kontynuowana przez Stralis Hi-Way Euro VI, doprowadziła do zmniejszenia zużycia paliwa o 10% paliwa w porównaniu ze Stralisem z 2007 r. (według pomiarów TÜV). Włoska firma wprowadziła jednak kilka ulepszeń, dzięki którym zużycie paliwa zmniejszyło się o dalsze 2%.
Należy do nich funkcja Eco-Roll dostępna w egzemplarzach z przekładnią automatyczną, a także udoskonalony system gospodarki cieplnej w silniku oraz zastosowanie innowacyjnego oleju o obniżonej lepkości.
Funkcja Eco-Roll pozwala wykorzystać siłę bezwładności przy zjazdach ze wzniesień o łagodnym kącie nachylenia. System ocenia nachylenie drogi i w razie potrzeby "odłącza" zespół napędowy, ustawiając przełożenie neutralne. Przy końcu zbocza system wylicza i wybiera optymalny bieg, umożliwiając dalszą jazdę.
Udoskonalone zarządzanie temperaturą oleju silnikowego, w połączeniu z zastosowaniem nowego syntetycznego oleju o klasie lepkości SAE 0W-20, umożliwiło zwiększenie efektywności układu napędowego, a tym samym ograniczenie zużycia paliwa.
Rozwiązania te są stosowane
we wszystkich wersjach modelu Stralis z silnikami Cursor 11 i 13. Powyższe udoskonalenia służą poprawie osiągów pojazdu. Wprowadzono jednak również systemy wpływające na styl pracy kierowcy. Umiejętność oszczędnej jazdy to co najmniej równie skuteczny sposób na obniżenie spalania jak rozwiązania techniczne. System oceny stylu jazdy (DSE) - system z powodzeniem stosowany już w ciągnikach siodłowych Stralis z silnikami Cursor 11 i 13 - jest teraz dostępny również w pojazdach z podwoziem 4x2 i 6x2, a wkrótce trafi również do pojazdów z silnikami Cursor 9.
Firma IVECO opracowała system DSE, aby umożliwić kierowcom doskonalenie stylu jazdy w czasie rzeczywistym. System działa jak w pełni funkcjonalny, a przy tym mało kosztowny, pokładowy instruktor jazdy. Przetwarza on gromadzone dane i przekazuje dwa rodzaje informacji zwrotnej mającej wpłynąć na poprawę stylu jazdy: ocenę faktycznego stylu jazdy wyświetlaną na ekranie w postaci przejrzystej i intuicyjnej grafiki oraz sugestie sposobu ograniczenia zużycia paliwa. System pomaga w oszczędzaniu paliwa - o 5% w przypadku doświadczonych kierowców i nawet do 12% w przypadku kierowców z krótszym stażem.
DSE jest oferowany wraz z systemem monitoringu koncentracji kierowcy (DAS), który stale monitoruje poziom koncentracji prowadzącego pojazd. DAS analizuje ruchy koła kierownicy, a w razie wykrycia oznak senności kierowcy emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie.
Jeżeli chodzi o koszty serwisowania, częstotliwość kontroli filtra cząstek stałych (DPF) wydłużono z 450 000 do 600 000 kilometrów w silnikach Cursor 11 i 13, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie pojazdów IVECO.
Oprócz poprawy stylu jazdy wprowadzone innowacje mogą przynieść oszczędności w kosztach eksploatacji około 4500 euro w ciągu trzech lat, przy założeniu średnich przebiegów rocznych 150 000 km.
Wreszcie, w aspekcie szerszej oferty produktów, firma IVECO wprowadziła dodatkowy 260-litrowy tylny zbiornik paliwa do ciągników Stralis z podwoziem 4x2 i 6x2, który umożliwia stworzenie ośmiu nowych konfiguracji i zatankowanie łącznie nawet 1580 litrów. Dodatkowy zbiornik ułatwia optymalizację postojów na stacjach benzynowych i kupowanie paliwa tam, gdzie jest ono tańsze.