Mercedes-Benz zdobył w 2014 roku pozycję lidera najcięższego segmentu motoryzacji. Mimo skurczenia się rynku, "Gwieździe" udało się zarejestrować o ponad 150 pojazdów więcej niż w roku 2013. Tym samym, firma zwiększyła swoje udziały o ponad 2 punkty procentowe.
Merceds-Benz odnotował rekordowe wyniki rejestracji, zwłaszcza w segmencie powyżej 16 ton. Podczas gdy rynek pojazdów ciężarowych zmniejszył się o ponad tysiąc pojazdów, liczba zarejestrowanych Mercedesów wzrosła z 2.577 do 2.737 sztuk. Udział marki zwiększył się w ten sposób z 16% do 18,3%, co jest historycznym wynikiem.
Tradycyjnie, fundamentalny wpływ na dobry wynik miała silna pozycja w segmencie ciągników siodłowych (niemal 2.300 zarejestrowanych pojazdów). Niemniej, największe wzrosty odnotowały ciężkie podwozia, których Mercedes zarejestrował o niemal 20% więcej niż w 2013, przekraczając liczbę 450 sztuk. Bez wątpienia miała tu znaczenie ugruntowana już pozycja nowego Actrosa na rynku. Po raz pierwszy, na wynik wpłynął zdobywający popularność Arocs oraz dobre perspektywy rozwoju sektora budowlanego.
"Gwiazda" osiągnęła dobre wyniki także w segmencie 6-16 ton; co piąty rejestrowany w Polsce pojazd okazał się Mercedesem - wzrost udziałów o ponad 4 punkty procentowe. Łącznie, zarejestrowanie 3.065 pojazdów ciężarowych powyżej 6 ton dało niemieckiemu producentowi udział w polskim rynku przekraczający 18,5%.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego świetnego wyniku, choć oczywiście nie spoczywamy na laurach - komentuje Przemysław Rajewski, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Trucks. - Sukces zawdzięczmy naszym produktom. Nowy Actros był w zeszłym roku jedynym sprawdzonym pojazdem ciężarowym spełniającym normę Euro VI, obecnym na rynku już od połowy 2011 roku. Program "EcoBestia-Fuel Duel" pomógł nam przekonać klientów do wyjątkowo niskiego spalania w naszych pojazdach. Istotna jest również zmiana mentalności polskich firm, które coraz częściej biorą pod uwagę całkowite koszty użytkowania pojazdów, a nie tylko cenę zakupu.