Aby diagnostyka była prostsza i bardziej intuicyjna.
Texa S.p.A jest producentem wielomarkowego sprzętu diagnostycznego, stacji do obsługi samochodowych układów klimatyzacji, jak również urządzeń do analizy spalin. Zawsze najważniejszym punktem odniesienia dla naszych urządzeń jest opinia i sugestie użytkowników.
Nasze urządzenia są intuicyjne, proste w obsłudze i odpowiadają na potrzeby warsztatów. Nieustannie ewoluują, aby dostosowywać się do rozwoju elektroniki w pojazdach i nadążyć za oczekiwaniami mechaników. Właśnie dlatego powstała nowa wersja oprogramowania IDC4, która zyskała przydomek E, jak Evolution. Oprócz licznych zmian graficznych i funkcjonalnych pojawiły się znaczące nowości ułatwiające pracę w warsztacie. Poniżej ich opis.
IDC4e znacznie ograniczyło ilość kliknięć, aby rozpocząć diagnostykę. Do tej pory, każdorazowo, gdy operator chciał przeprowadzić diagnostykę wybranego systemu musiał przejść przez wszystkie informacje dodatkowe takie jak: informacja o lokalizacji złącza, informacja o typie i nr kabla jakiego trzeba użyć oraz czy jest niezbędne zasilanie dodatkowe czy też nie. Obecnie w menu pojawił się przycisk start, za pomocą którego możemy przejść bezpośrednio do diagnostyki z pominięciem tych informacji co przyspiesza działanie oprogramowania.
Jeśli użytkownik chce uzyskać dane dotyczące złącza i wspomnianych wcześniej informacji, wystarczy, że kliknie na ikonę ze znaczkiem "i".
Kolejną nowością jest przeniesienie podstawowych funkcji diagnostycznych bezpośrednio w menu Autodiagnostyki.
Zgodnie z opinią użytkowników jedna z najważniejszych funkcji jaka jest dostępna w IDC4e a mianowicie TGS3s powinna była być dostępna właśnie z tego miejsca. Dodatkowo operator ma do dyspozycji funkcje "Przegląd pojazdu", "Regulacje i Kodowania", "Sprawdź urządzenia" (test elementów) a wszystko po to by najważniejsze opcje mieć "pod ręką".
Zmieniony został również dostęp do parametrów, poprzednio parametry były pogrupowane i dostępne po osiem na jednej stronie, teraz parametry dostępne są wszystkie i możemy je przeglądać przesuwając suwak.
Co więcej, TEXA S.p.A. w oprogramowaniu IDC4e dała możliwość tworzenia własnych grup logicznych parametrów. Przykładowo jeśli mamy przeanalizować silnik pod kątem ciśnienia paliwa, możemy utworzyć własną grupę logiczną wybierając ikonę z gwiazdką. Jeżeli już wcześniej definiowaliśmy grupę logiczną dla tego typu samochodu, pojawi się ona automatycznie, jeśli nie, możemy ją stworzyć sami klikając przycisk " + ".
Wtedy z wyświetlonego menu, wybieramy parametry które chcemy analizować.
Dzięki takiemu rozwiązaniu, mechanik może szybko wybrać żądaną grupę i sprawdzić parametry.
Kolejnym ułatwieniem jakie przygotowała TEXA jest możliwość przejścia z trybu diagnostyki do schematu elektrycznego. Przypuśćmy, że samochód ma problem z dozowaniem AdBlue co jest obrazowane błędem.
Zwrócić uwagę powinniśmy na ikony, które występują w opisie błędu. Na samym końcu mamy w tym przypadku ikonę: schematu elektrycznego, ramki zamrożonej oraz dodatkowej pomocy. Teraz klikając na schemat elektryczny przechodzimy bezpośrednio do schematu z zaznaczonym elementem:
Również ostatnio pojawiła się dodatkowa informacja techniczna prezentowana jak "TECRMI".
Znaleźć tutaj można wiele informacji technicznych pomocnych w codziennej pracy w warsztacie (opcja dostępna dla wszystkich użytkowników bez dodatkowych opłat, jednakże tylko dla osób posiadających system operacyjny Windows 7 lub późniejszy).
Zmiany, które zostały wdrożone w oprogramowaniu IDC4e Truck Plus, są wynikiem zainteresowania i zrozumienia przez TEXA potrzeb swoich użytkowników. Jest to również dowodem na to, iż TEXA S.p.A nie ustaje w dążeniu do doskonałości, a dzieje się to dzięki zgłoszeniom wysyłanym przez użytkowników sprzętu.