Od 2012 roku Dhollandia jako jedyny europejski producent wind załadowczych oferuje bez żadnej dopłaty swoje standardowe modele zabezpieczone antykorozyjnie najlepszą z dostępnych metod: cynkowaniem ogniowym. W 2015 roku ten największy producent wind w Europie stawia kolejny krok w kierunku podniesienia poprzeczki w jakości i trwałości produktów: mniejsze stalowe elementy wind są zabezpieczane powłoką CYNK-NIKIEL.
Zabezpieczenie cynkowo-niklowe
Doskonałej jakości powłoka cynkowo-niklowa stanowi wykończenie mniejszych elementów mechanicznych, sworzni obrotowych, uchwytów, śrub itd.… Powłoka cynkowo-niklowa zapewnia znacznie lepszą ochronę antykorozyjną niż technologie stosowane do tej pory, jak również poprawia twardość materiału i redukuje jego kruchość. Dodatkowe właściwości wynikające z nowej powłoki, które okażą się bardzo przydatne w specyficznych komponentach windy posiadają również sworznie obrotowe. W bieżących planach jest uzyskanie powłoki cynkowo-niklowej na siłownikach hydraulicznych.
Zabezpieczenie cynkowo-niklowe będzie wprowadzane stopniowo przez następnych kilka miesięcy, w pierwszej kolejności w nowo powstałych modelach wind a następnie w częściach zamiennych do istniejących wind jako druga faza.
Cała tona do furgonetki na raz
Drugą istotną nowością 2015 jest model DH-LSP. 10 dedykowany do Iveco Daily, który posiada udźwig do 1.000 kg co jest niespotykanym dotychczas wynikiem w samochodach typu furgon (blaszak).
Dhollandia po ponad 2 dekadach produkcji wind zamykanych do szybkiego montażu na pojazdach typu furgon (blaszak) cieszy się solidną reputacją w tym zakresie. Kluczowe czynniki sukcesu rodziny wind DH-LSP to m.in. inteligentny kształt ramion podnoszących, pozwalający na ominięcie zderzaka i ograniczenie do minimum niezbędnych modyfikacji w ramie pojazdu, kompaktowy i zamontowany agregat hydrauliczny, szeroki wybór dedykowanych płyt montażowych, dopasowanych do większości marek pojazdów i ich różnych rozstawów osi oraz wielkości tylnych zwisów, jak również szeroka gama wariantów (platforma z/bez poręczy; pełna szerokość platformy lub platforma składana, platforma zamiast tylnych drzwi pojazdu, itd.…), zamocowana konstrukcja haka holowniczego z wymaganymi certyfikatami CE.
Trzy typy wind DH-LSP pasują do większości fabrycznych furgonów. Specjalnie dla Iveco Daily, Dhollandia oferuje bardziej efektywne rozwiązanie w porównaniu z poprzednimi modelami (DH-LC2.07 oraz DH-LSP. 07.02). Oba zostały teraz zastąpione przez nową windę typu DH-LSP. 10, zaprojektowaną specjalnie do obecnej generacji Iveco Daily w wersji furgon (blaszak).
Winda DH-LSP. 10.01 jest dopasowana do Daily z tylnym zwisem 1120 mm (mierzonym od środka tylnej osi). DH-LSP. 10.02 pasuje do wersji z tylnymi zwisami 1.520, 2.120 i 2.520 mm. Windy te są dostępne z udźwigiem 500 kg (2 siłowniki podnoszenia + 1 siłownik przechyłu) oraz w wersji 750 – 1.000 kg (2 siłowniki podnoszące + 2 siłowniki przechyłu). Windy te posiadają aluminiowe platformy o długości 1.300 i 1.550mm. Odmiennie od poprzednich wersji DH-LSP, gdzie siłowniki przechyłu mocowane były do tylnej ściany platformy, w DH-LSP. 10 wszystkie siłowniki są pod spodem pojazdu jak w klasycznej windzie zamykanej typu DH-LM. Dzięki temu praktycznie cała powierzchnia platformy (za wyjątkiem miejsca na tablicę rejestracyjną i jej podświetlenia) może zostać użyta jako nośnik reklamy.
Inne nowości
Popularny model windy kolumnowej DH-VOCS doczekał się kilku nowych opcji: daszek otwierany ponad 90 stopni, ruchomy koniec platformy, automatyczne poręcze oraz najbardziej oczekiwana opcja podnoszenia powyżej poziomu podłogi pojazdu – rozwiązanie to pozwala na rozładunek niedużego pojazdu na standardową rampę przy budynku!
W 2015 roku Dhollandia Poland zwiększa swój udział w polskim rynku i realizuje największe kontrakty związane z dostawą wind załadowczych: dla największej sieci detalicznej w Polsce, Poczty Polskiej oraz współpracuje z największymi polskimi producentami pojazdów użytkowych.
Także w bieżącym roku zapadła decyzja, że w związku z dynamicznym rozwojem rynku wind załadowczych firma otwiera dla klientów kolejny, trzeci oddział w Polsce. Po Krakowie i Stawigudzie (koło Olsztyna) wybór padł na Poznań. Placówka ma być oddana do użytku najpóźniej wiosną 2016 r.
– W 2015 rozpoczęliśmy rozbudowę magazynu gotowych urządzeń w Krakowie – poinformował nas Grzegorz Łącała, Dyrektor Dhollandia Poland Sp. Z o.o. – Pomoże to w skróceniu terminu dostaw do coraz bardziej wymagających klientów i rozwiąże problematyczne sytuacje, gdy klient decyduje się na urządzenie posiadając już zabudowane i gotowe do użytkowania podwozie.
W odpowiedzi na potrzeby rynku na tani produkt do pojazdów użytkowych o DMC do 7,5 t Dhollandia wprowadziła do swojej oferty lekki model DH-LE o udźwigu 750 i 1.000 kg. Winda ta jest dostępna do wszystkich podwozi wymagających specjalnych adapterów montażowych oraz do podwozi z tradycyjną ramą typu C.
Windy DH SM. 15 i DHLM. 15 o udźwigu 1.000 i 1.500kg dedykowane do pojazdów o DMC od 3,5 do 12 t zyskują coraz większą popularność ze względu na niską masę własną oraz dużą stabilność dzięki czterem siłownikom. Wybór tych modeli jest uzasadniony podwójnie: w przypadku udźwigu 1.000 kg są to najmocniejsze urządzenia na rynku natomiast przy 1.500 kg są to najlżejsze z dostępnych urządzeń.