37 kierowców z 20 państw rywalizowało 7 października w Lizbonie (Portugalia) w międzynawowym finale konkursu Optifuel Challenge 2015 zorganizowanego przez Renault Trucks. Zwycięzcą trzeciej edycji międzynarodowego konkursu został José Ramón Jano Gago, kierowca i menadżer hiszpańskiej firmy transportowej Janocargo.
Na drugim miejscu uplasował się Vytautas Luote, litewski kierowca jeżdżący dla firmy Stella Nova, trzeci był Vitor Pereira, kierowca portugalskiej firmy JLS. W finale uczestniczyli też dwaj Polacy: Cezary Kopiczko z PTS Cezar zajął ósme miejsce, a Tomasz Kowalski z Tomtrans Transport International – 24.
W Lizbonie kierowcy walczyli o tytuł najlepszego w dziedzinie jazdy ekonomicznej. Panowie w finałowym starciu zasiedli za kierownicą Renault Trucks T, wybranego na International Truck of the Year za rok 2015.
José Ramón Jano Gago, kierowca i menadżer hiszpańskiej firmy transportowej Janocargo zdobył tytuł najlepszego Eko-Kierowcy na rok 2015.
– Nie prowadzę ciężarówki w mojej firmie każdego dnia i może dlatego, pomimo starannego przygotowania byłem bardzo zdenerwowany, szczególnie od chwili kiedy droga testowa okazała się być bardzo trudna technicznie – powiedział zwycięzca.
W swojej codziennej pracy José Ramón Jano Gago zwraca szczególną uwagę na ekonomikę eksploatacji swoich pojazdów.
– Za każdym razem kiedy kupuję do firmy nowy pojazd, osobiście testuję jego spalanie oraz upewniam się że każdy nowy kierowca, który dołącza do firmy zna zasady eco-drivingu.
Flota Janocargo składa się z 22 pojazdów, z czego 17 to Renault Trucks. José Ramón Jano Gago odebrał ostatnio cztery pojazdy Renault Trucks T.
– Doceniam bardzo rozwiązania techniczne tych pojazdów – dodał. – Szczególnie wszystkie rozwiązania techniczne, które mają wpływ na obniżenie spalania. Dodatkowo zawsze zwracam szczególną uwagę na komfort pracy moich kierowców, i przyznaję, jestem bardzo zadowolony z tego, co Renault Trucks T oferuje w tym zakresie.
José Ramón Jano Gago wygrał dla siebie voucher o wartości 8000 euro, które może wydać w dowolnie wybranym sklepie. Jednocześnie jego firma Janocargo wygrała na cały rok ciągnik siodłowy Renault Trucks Optifuel, ze wszelkimi usługami eksploatacyjnymi.
Litewski kierowca, Vytautas Luote, który jeździ dla firmy Stella Nova zajął drugie miejsce. Swój sukces skomentował tak:
– Jestem bardzo zadowolony z mojego wyniku, zwłaszcza, że droga była bardzo trudna technicznie z rondami, w pofałdowanym terenie.
Vytautas Luote ma sześć lat doświadczania w prowadzeniu Renault Magnum, a przez ostatni rok jeździł Renault Trucks T.
– Doceniam rozwiązania oferowane przez Renault Trucks T szczególnie Optiroll oraz elastyczny tempomat – dodał. – Bardzo doceniam izolację kabiny, która zapewnia mi na co dzień wysoki komfort pracy.
Firma, dla której pracuje eksploatuje 12 pojazdów, wszystkie to Renault Trucks. Stella Nova ostatnio zakupiła cztery pojazdy Renault Trucks T High. V. Luote wygrał dla siebie voucher do wykorzystania w dowolnie wybranym sklepie na kwotę 2000 euro, a dla swojej firmy voucher o wartości 3000 euro, do wydania w autoryzowanej sieci Renault Trucks na dowolny cel.
Trzecie miejsce przypadło portugalskiemu kierowcy, Vitor Pereira, który pracuje dla rodzimej firmy transportowej JLS.
– Wystartowałem w konkursie, bo chciałem pokazać co mogę osiągnąć w kategorii racjonalnej jazdy i jestem bardzo zadowolony z wyniku końcowego – wyjaśnił. – Szkolenia z ekonomicznej jazdy są bardzo ważne w naszej firmie, każdy z pracujących u nas 250 kierowców odbył taki trening.
Firma posiada obecnie trzy pojazdy Renault Trucks T. Vitor Pereira lubi je prowadzić: – Szczególną przyjemność odczuwam używając Optirolla oraz dzięki kabinie… Kest zadziwiająco komfortowa!.
V. Pereira wygrał voucher o wartości 1000 euro dla siebie oraz 2000 euro dla swojej firmy.
Zawody miały dwa etapy: po pierwsze zawodnicy musieli odpowiedzieć na pytania sprawdzające ich wiedzę z podstaw jazdy ekonomicznej. Następnie musieli za kierownicą Renault Trucks T Optifuel przejechać po drogach publicznych, trasę pomiarową (około 40 minut). Taka forma uwypukla korzyści płynące z rozwiązań technicznych, ale także usług towarzyszących: Optifuel Training, opracowany przez Renault Trucks program szkoleń kierowców oraz Optifuel Infomax, system pozwalający śledzić i oceniać styl jazdy kierowcy.
Jazda to 90% wyniku całościowego, a przy jej ocenie sędziowie brali pod uwagę stosownie zasad racjonalnej jazdy przez kierowców, średnią prędkość przejazdu oraz średnie spalanie. Wszystkie te parametry były ocenienie w oparciu o wskazania dostarczone przez Optifuel Infomax. Każdy z uczestników w podsuwaniu omawiał swoje wyniki z ekspertami Renault Trucks, aby uzyskać całościowy ogląd swojego stylu jazdy.