Firma JCB, to nie tylko światowy lider w produkcji koparko-ładowarek, angielski producent posiada w swojej ofercie szeroki wachlarz maszyn ciężkich, przeznaczonych do najtrudniejszych zadań.
Od koparek kołowych, koparek gąsienicowych po ładowarki przegubowe oraz maszyny zagęszczające.
Od początku istnienia firmy JCB jednym z kluczowych aspektów przy produkcji maszyn była jakość wykonania. Wszystkie maszyny opuszczające fabrykę przechodzą trzykrotną kontrolę jakości. Wdrożony system pozwala wyłapać ewentualne problemy już na etapie linii produkcyjnej i dostarczać produkt najwyższej jakości, wyróżniający się niezawodnością. Do produkcji maszyn JCB wykorzystuje najwyższej klasy komponenty znanych, sprawdzonych marek, do których należą m.in. Kawasaki, ZF, MTU czy też ISUZU.
Do głównych zalet maszyn JCB typu HeavyLine oferowanych przez autoryzowanego importera maszyn JCB na Polskę – firmę Interhandler, możemy zaliczyć
• Oszczędne silniki Stage IIIB/Tier 4i oraz Tier 4F, pozwalając uzyskać optymalne osiągi pracy przy niskim zużyciu paliwa. Dzięki zastosowaniu silników JCB EcoMAX większość maszyny spełnia aktualną normę emisji spalin bez konieczności stosowania drogich w eksploatacji oraz utrzymaniu filtrów cząstek stałych – DPF oraz systemu SCR (Adblue)
• System sterowania SMART CONTROL z wyświetlaczem kolorowym LCD 7” wyróżniający się intuicyjną obsługą, zapewniający łatwy dostęp do ustawień parametrów pracy maszyny, diagnostykę serwisową oraz programowalny ekran główny.
• Nowa kabina JCB CommandPlus z ergonomicznie rozmieszczonymi elementami sterowania, charakteryzująca się najwyższym poziomem komfortu pracy. Bezkonkurencyjna widoczność, wygodna pozycja kierowcy oraz joystick montowany do fotela operatora, to jedne z wielu autów potwierdzających, iż maszyny JCB to najlepszy możliwy wybór.
• Satelitarny system monitorowania maszyn JCB LiveLink zapewnia bezpieczeństwo informując o dokładnej lokalizacji maszyny – pozwala kontrolować zużycie paliwa oraz ułatwia planowanie przeglądów serwisowych
Koparki JS TIER 4 FINAL/STAGE IV
Firma JCB opracowała do swoich modeli koparek gąsienicowych od JS115 do JS235 (Tier 4 Final/Stage IV) rozwiązanie pozwalające na obniżenie emisji i zmniejszenie zużycia paliwa średnio o 6% bez konieczności stosowania drogiego filtra cząstek stałych (DPF).
Układ SCR pod kontrolą
Aby zapewnić zgodność z amerykańską normą Stage 4 Final i europejską normą Tier IV w zakresie emisji spalin, inżynierowie JCB zastosowali układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) ze zintegrowanym katalizatorem utleniającym (DOC), wykorzystującym płyn DEF (Diesel Exhaust Fluid), znany powszechnie pod nazwą AdBlue.
Zarówno układ SCR, jak i DEF są stale monitorowane przez system kontroli SMART maszyny, a wszelkie problemy są sygnalizowane operatorowi przez alarmy i lampki ostrzegawcze w głównej konsoli deski rozdzielczej. Ponadto wszystkie modele JS w Europie są standardowo wyposażone w system telematyczny JCB LiveLink i do klienta jest automatycznie wysyłany komunikat ostrzegający o niskim poziomie płynu DEF w celu zapobiegania niepotrzebnym przestojom.
Zwiększona wydajność
Kolejnym przykładem innowacji JCB skierowanych na ekonomiczne korzyści są maszyny serii JS200, które zmodernizowano dzięki zastosowaniu najnowszej generacji pompy hydraulicznej Kawasaki. Pompa ta jest o 3% bardziej wydajna niż poprzedni model, generując większy przepływ przy tych samych obrotach. Umożliwiło to firmie JCB obniżenie obrotów silnika potrzebnych do uzyskania tego samego przepływu w układzie hydraulicznym, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa o nawet 6% w stosunku do modeli zgodnych z normami Tier 4 Interim/Stage IIIB.
Zwiększono o 34 proc. pojemność układu chłodzenia, a chłodnica powietrza doładowującego i skraplacz układu klimatyzacji są zamocowane na zawiasach, co umożliwia łatwy dostęp podczas czyszczenia.
Bezpieczny dostęp serwisowy
W maszynach ciężkich JCB zastosowano nowy układ poręczy, który ułatwia dostęp do górnej części maszyny podczas okresowych prac konserwacyjnych. Nowy układ stopni i poręczy zapewnia przez cały czas trzy punkty kontaktu podczas wspinania się na maszynę i schodzenia z niej, zwiększając bezpieczeństwo w miejscu pracy i skracając czas przestojów związanych z serwisem.
Wszystkie koparki zgodne z normą Tier 4 Final/Stage IV są wyposażane w zmienione punkty mocowania na ramach gąsienic, spełniające nowe normy ISO 20474-1, co jeszcze bardziej przyczynia się do bezpieczeństwa transportu maszyn JS.
Pakiet bezpieczeństwa obejmuje zielone światło ostrzegawcze aktywowane przez osobę siedzącą w fotelu operatora, trzy pomarańczowe światła ostrzegawcze, alarm jazdy, poręcze zapewniające bezpieczeństwo w górnej części maszyny i kamerę tylną. Wszystkie elementy wyposażenia są montowane fabrycznie w celu spełnienia podwyższonych wymogów dotyczących bezpieczeństwa na współczesnych placach budowy i w kopalniach
Dostępne jest też zupełnie nowe, innowacyjne rozwiązanie do przenoszenia osprzętu, zwłaszcza w zatłoczonych środowiskach miejskich oraz podczas robót na ruchliwych drogach.
Nowości w ofercie
Wychodząc naprzeciw wymaganiom europejskiego rynku JCB planuje poszerzyć gamę oferowanych maszyn o produkty wagi ciężkiej: do rodziny maszyn tej marki dołączy 50-tonowa koparka gąsienicowa JCB JS500 oraz ładowarka kołowa WLS 467 (24 tony, pojemność łyżki standardowej 4 m3).
Najnowszym projektem JCB w 10-tonowym sektorze koparek kołowych jest, pokazana na Baumie 2016, maszyna Hydradig – odpowiedź producenta na zapotrzebowanie klientów, którzy potrzebują pojedynczego rozwiązania dla maszyny, zapewniającego niezrównaną widoczność, stabilność, zwrotność i łatwość w serwisowaniu.
Z układem napędowym zamontowanym w dolnej części obudowy, projektanci JCB byli w stanie stworzyć kabinę operatora i górną konstrukcję z widocznością 360 stopni, ponieważ żadne obudowy silnika lub zbiorniki na płyny nie zasłaniają widoku. Jako że silnik nie jest już zamontowany w górnej części nadwozia, nie ma konieczności montowania dodatkowych poręczy, luster lub kamer z widokiem wstecznym.
W centrum zainteresowania był wymóg obniżenia środka ciężkości maszyny w celu zwiększenia stabilności i mobilności.
Cel ten został osiągnięty poprzez zapakowanie układu napędowego i pompy hydraulicznej w obudowie podwozia, a nie w górnej konstrukcji maszyny. Projektanci JCB wykorzystali tu doświadczenie zdobyte przy konstruowaniu ładowarek teleskopowych.
Więcej informacji na www.interhandler.pl