Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Zmodernizowane Renault Trucks T

Mniejsze zużycie paliwa, większa ładowność
10 czerwca 2016
W niecałe trzy lata po swojej rynkowej premierze i wyjątkowo pozytywnym przyjęciu przez klientów, Renault Trucks T przechodzi poważne zmiany, mające zapewnić użytkownikom jeszcze większej zyskowności z eksploatacji.
W  wersji 2016 modelu T wprowadzono udoskonalenia w podwoziu i układzie napędowym, pozwalające zredukować zużycie paliwa o kolejne 2%, przy jednoczesnym zwiększeniu ładowności nawet o 114 kg. Wprowadzono również układ Optivision: „przewidujący” tempomat wykorzystujący dane GPS.
W 2013 r. Renault Trucks T zapoczątkowało nowy rozdział historii marki. Uhonorowane tytułem Samochodu Ciężarowego Roku 2015, szybko zdobyło zaufanie klientów, dzięki swojej wysokiej jakości i efektywności. Jednak Renault Trucks nie spoczywa na laurach i wciąż rozwija swój model. 
– Reakcje klientów potwierdzają, że model T oferuje wyjątkowe osiągi pod względem zużycia paliwa i jakości jazdy – wyjaśnia Sophie Riviere, menedżer ds. gamy pojazdów długodystansowych w Renault Trucks. – W celu zapewnienia klientom jeszcze większej opłacalności prowadzimy dalsze prace, skupiające się na trzech obszarach: poprawie własności aerodynamicznych w celu zmniejszenia zużycia paliwa, zredukowaniu masy własnej w celu zwiększenia ładowności oraz ułatwieniu ekonomicznej jazdy za pomocą przewidującego tempomatu GPS.

Lepsza aerodynamika

Pracując nad poprawą własności aerodynamicznych, Renault Trucks wykorzystało rezultaty swoich najnowszych badań, przeprowadzonych z wykorzystaniem pojazdu doświadczalnego Optifuel Lab 2. Efektem jest wprowadzenie spoilera pod zderzakiem jako wyposażenia dodatkowego modelu T 2016. 
– Spoiler ten optymalizuje przepływ powietrza pod pojazdem i znacznie ogranicza zawirowania, uznawane za jedno ze źródeł zwiększonego zużycia paliwa – wyjaśnia Sophie Riviere. – Co więcej, zmodernizowany model T otrzymał również lżejszy spoiler dachowy, pozbawiony metalowej ramy, który skuteczniej niż dotychczas redukuje opór powietrza. Zależnie od konfiguracji pojazdu, nabywcy nowej wersji modelu T mogą zaoszczędzić do 2% paliwa, w porównaniu z wersją dotychczasową.

Odchudzone podwozie

W obszarze podwozia priorytetem było zmniejszenie masy własnej w celu zwiększenia ładowności pojazdu. Osiągnięto to poprzez przeprojektowanie bądź „odchudzenie” szeregu podzespołów. Przykładem może być m.in. opracowanie nowej osi napędowej, a także udoskonalenie zawieszenia pneumatycznego. Do oferty wprowadzono również aluminiowe siodło. 
– Nasze podejście do masy własnej jest podobne do tego, jakie przyjęliśmy w kwestii aerodynamiki – kontynuuje S. Riviere. – Innymi słowy, chodzi o drobne, punktowe dokonania, które sumują się w znaczący wyniki końcowy. W rezultacie, nasi klienci mogą liczyć na wzrost ładowności nawet o 114 kg!

Common Rail w silniku DTI 13

Zmianom poddano także jednostki napędowe DTI 11 i DTI 13, koncentrując się na usprawnieniu procesu spalania pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6c, która wejdzie w życie 31 grudnia 2016 r. 
Najważniejszym aspektem modernizacji tych silników jest wprowadzenie układu wtryskowego Common Rail w jednostce DTI 13. 
– Niezawodność i sprawność jednostki 11-litrowej przekonała nas do zastosowania podobnych rozwiązań w silniku 13-litrowym – dodaje Sophie Riviere. – Oferując wysokie osiągi, jednostka DTI 13 stanowi jednocześnie wysoce ekonomiczne rozwiązanie dla przewoźników użytkujących swoje pojazdy m.in. w terenie górzystym lub transportujących ciężkie ładunki. Zmodernizowane silniki współpracują ze zautomatyzowaną mechaniczną skrzynią biegów Optidriver nowej generacji.

Optivision – przewidujący tempomat

Poza udoskonaleniami w pojeździe, Renault Trucks wprowadza gamę nowych usług, opracowanych z myślą o oszczędzaniu paliwa. Jedną z nich jest Optivision – współpracujący z systemem GPS przewidujący tempomat, który dostosowuje zmiany biegów, przyspieszenie i prędkość jazdy do profilu drogi przed pojazdem. 
Na przykład, gdy pojazd zbliża się do opadającego odcinka, Optivision pozwala do maksimum wykorzystać bezwładność pojazdu. Ponieważ tempomat „wie” o zbliżającym się spadku terenu, przeciwdziała redukcji biegu tuż przed szczytem wzniesienia, utrzymując tym samym najwyższy, najbardziej ekonomiczny bieg. Podczas jazdy system rejestruje profil pokonywanej drogi, a następnie dane te są współdzielone. Dzieje się tak w przypadku wszystkich pojazdów wyposażonych w Optivision. Zatem oszczędności paliwa są dostępne już podczas pierwszego przejazdu daną trasą, o ile wcześniej pokonał ją inny pojazd posiadający ten system. Z pomocą pakietu Fuel Eco+, stanowiącego połączenie pakietu Fuel Eco (ogranicznik przyspieszenia, tempomat eco-cruise z funkcją wolnego koła Optiroll, sprężarka ze sprzęgłem, pompa wspomagania o zmiennym wydatku oraz funkcja automatycznego wyłączania silnika) i Optivision, użytkownik pojazdu zyskuje możliwość zaoszczędzenia do 5% paliwa. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.