Przy trasach na Półwysep Iberyjski tankowanie w Hiszpanii staje się naturalnym wyborem
Hiszpania to jeden z ważniejszych krajów tranzytowych dla polskich przewoźników międzynarodowych. Mając to na uwadze, DKV wypracowało korzystny model współpracy z tamtejszymi stacjami.
– 85% polskich firm tankuje w Hiszpanii w miejscowościach Irún i La Junquera. Zadbaliśmy o to, aby ceny na tamtejszych stacjach były bardzo konkurencyjne – tłumaczy Piotr Łopacki, lider zespołu sprzedaży w DKV Euro Service. – Na przykład w drugiej połowie lutego utrzymywały się na średnim poziomie 0,88 euro/l, przy uwzględnieniu odzyskiwania VAT i akcyzy poprzez DKV. W tych dwóch lokalizacjach dostępne są stacje marek Solred oraz Valcacre. Dzięki systemowi specjalnych „cen z listy” klienci DKV mogą na nich tankować po stawkach wyjściowych średnio 2-5 centów niższych niż średnia dla Hiszpanii (ceny można porównać na es.fuelo.net).
Dodatkowy zwrot akcyzy
Stawki mogą być tak korzystne dzięki uwzględnianiu w finalnej cenie, obok zwrotu VAT, odliczania akcyzy. Przypomnijmy, że władze hiszpańskie potwierdziły możliwość odzyskiwania od 1.01.2019 akcyzy ze wszystkich regionów na poziomie 4,9 centa/litr. Kwota zwrotu akcyzy za pośrednictwem DKV trafia na konto klienta średnio po 1,5 miesiąca od zamknięcia kwartału objętego wnioskiem – jak zapewniają przedstawiciele DKV, jest to znacznie korzystniej niż w przypadku innych pośredników. Oszczędności płynące ze zwrotu VAT i akcyzy w Hiszpanii łatwo pokazać na przykładzie. W lutym 2019 firma tankująca 10 tysięcy litrów na stacji w Irún lub La Junquera płaciła finalnie ok. 3715 euro mniej, dzięki odzyskaniu za pośrednictwem DKV obu podatków i skorzystaniu z podstawowych rabatów. Przypomnijmy że o zwrot podatku akcyzowego z Hiszpanii mogą ubiegać się firmy z siedzibą w UE, posiadające pojazdy ciężarowe o DMC równej 7,5 t lub wyższej, a także firmy transportu pasażerskiego, posiadające pojazdy klasy M2 lub M3. Transport na własny rachunek nie uprawnia do zwrotu akcyzy.
600 nowych stacji
Dziś sieć stacji paliw współpracujących z DKV w Hiszpanii wynosi 4.345 placówek. Należą do niej takie marki, jak: Solred, Valcacre, Galp, Globaltank czy BP. Tak szeroki zasięg jest możliwy dzięki dodaniu ostatnio 600 nowych punktów. – Ceny paliwa we Francji są znacznie wyższe niż w Hiszpanii, ze względu na wysoki podatek od paliw mineralnych. Dlatego przy trasach na Półwysep Iberyjski tankowanie w Hiszpanii staje się naturalnym wyborem – uzupełnia Piotr Łopacki z DKV. Nowe stacje są położone w miejscach kluczowych dla transportu, w tym przy najważniejszych węzłach komunikacyjnych, zarówno w głębi kraju, jaki przy granicach. Przykładem jest granica z Francją (Irún i La Junquera), autostrada wzdłuż Morza Śródziemnego, a także granica z Portugalią. Wszystkie stacje w Hiszpanii można łatwo wyszukać w aplikacji „DKV” oraz poprzez serwis mapowy na portalu firmy. DKV Euro Service, międzynarodowy operator kart paliwowo-serwisowych DKV Card, jest największą na drogach Europy organizacją serwisową. Obejmuje zasięgiem ponad 84 tys. stacji i punktów usługowych. Karta paliwowo-serwisowa DKV umożliwia bezgotówkowe tankowanie na stacjach różnych marek i dostęp do wielu usług dodatkowych, m.in. rozliczania opłat drogowych, serwisów naprawczych, internetowych serwisów do zarządzania transakcjami czy zwrotu zagranicznego podatku VAT i akcyzy.