Scania dostarczy 100 pojazdów ciężarowych na skroplony gaz ziemny firmie KP Logistik ze Stavenhagen w Niemczech. To największe do tej pory pojedyncze zamówienie na tego typu pojazdy. Nowe
ciągniki R410 zostaną rozdzielone między centra logistyczne KP Logistik w Stavenhagen i Wustermark koło Berlina. Będą wykorzystywane do dostaw produktów spożywczych, głównie do sieci Netto i Norma w Berlinie oraz na terenie wschodnich Niemiec. – Tym strategicznym zamówieniem na pojazdy zasilane gazem chcemy zapoczątkować bardziej zrównoważony transport i dać przykład całej branży transportowej. Pojazdy na gaz ziemny emitują mniej dwutlenku węgla niż zasilane olejem napędowym. Możliwa też jest dalsza redukcja, nawet do 90 proc., jeśli użyjemy biogazu – mówi David Brokholm, dyrektor zarządzający KP Logistik GmbH. Oprócz kwestii związanych z ekologią, źródłem korzyści dla KP Logistik jest zwolnienie z opłat drogowych oraz subsydia dla pojazdów zasilanych gazem, jakie obowiązują w Niemczech od początku 2019 r. Przyczyniają się one do zrównoważenia wyższego kosztu ciągników zasilanych gazem. Dzięki dwóm zbiornikom skroplonego gazu o pojemności 340 i 400 l, zasięg pojazdów dochodzi do 1100 km. Dostawcą paliwa jest Liquind 24/7. Firma uruchomi latem br. stacjonarne stacje tankowania w Wustermark i Stavenhagen, które będą otwarte dla wszystkich klientów. Infrastruktura do tankowania skroplonego gazu ziemnego w Niemczech stopniowo rozrasta się. Do końca 2019 r. ma powstać 20 stacji.