Niemal dekadę po premierze pierwszego e-busa Solaris uzupełnia swoje bezemisyjne portfolio o
autobus Urbino 12 hydrogen, w którym wodór przekształcany jest w energię elektryczną, a ta z kolei zasila układ napędowy pojazdu. Technologia wodorowa wykorzystana do produkcji elektryczności umożliwi pokonywanie autobusom jeszcze większych dystansów bez absolutnie żadnych emisji. W elektromobilności Solaris już od wielu lat upatruje przyszłość transportu publicznego. Prognozy ten kierunek potwierdzają – szacuje się, że w ciągu następnej dekady udział autobusów bezemisyjnych w liczbie nowo zarejestrowanych pojazdów osiągnie poziom niemal 60%. Podczas gdy przyjazne środowisku autobusy elektryczne i trolejbusy to dla producenta już niemal codzienność, dziś Solaris swoją ofertę uzupełnia o technologię wodorową, którą rozumie jako kolejny filar e-mobilności. Zalety wodoru jako nośnika energii są niezaprzeczalne. Przez swoją gęstość energii i lekkość pierwiastek ten może stanowić źródło czystej energii w pojazdach i umożliwić im pokonywanie nawet kilkusetkilometrowych dystansów. Biorąc pod uwagę fakt, że wodór w procesie elektrolizy możemy wytwarzać z wody, mamy do czynienia z naprawdę czystym źródłem energii. Elektryczny Urbino 12 hydrogen wyposażony jest w ultranowoczesne ogniwo paliwowe, które pełni funkcję miniaturowej elektrowni wodorowej na pokładzie pojazdu. Dzięki zastosowanej technologii autobus będzie miał możliwość pokonania na pojedynczym tankowaniu aż 350 km.