Rok po prezentacji pierwszego prototypu, firma Hyvia przedstawiła podczas Salonu Samochodowego w Paryżu (Paris Motor Show 17-23.10.2022)ostateczną wersję swojego samochodu dostawczego na wodór.
Hyvia kontynuuje ofensywę w segmencie mediów wodorowych . Spółka joint venture pomiędzy Renault i American Plug, zaprezentowała ostateczną wersję Renault Master Van H2-Tech. Pojazd może przewozić ładunki o masie 1.086 kg.
Charakterystyka wersji produkcyjnej niewiele się zmieniła w porównaniu z prototypem zaprezentowanym rok temu. Dziedzicząc niektóre komponenty z elektrycznego Renault Mastera, Master Van H2-Tech jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 30 kW, akumulator o pojemności 33 kWh i cztery zbiorniki zawierające 6,4 kg zmagazynowanego wodoru pod ciśnieniem 700 barów.
Podczas gdy akumulator ładuje się w 6 godzin dzięki wbudowanej ładowarce o mocy 7 kW, pełny zbiornik wodoru jest gotowy w zaledwie 5 minut. Pojazd uzyskuje zasięg 400 kilometrów, z czego 100 km zapewnia akumulator.
Silnik o mocy 57 kW i maksymalnym momencie obrotowym 225 Nm pozwala na osiągnięcie prędkości 90 km/h.
Auto ma trafić na rynek w 2023 roku w cenie, która ma przekroczyć 100.000 euro. Fabryka w Batilly (Francja) jest odpowiedzialna za montaż pojazdu bazowego, a zakład Gretz-Armainvilliers pod Paryżem prowadzi prace nad integracją ogniw paliwowych zmontowanych na linii produkcyjnej utworzonej kilka lat temu we Flins. (z)