Firma JCB wyposażyła ciężarówkę Mercedesa o masie 7,5 tony w wodorowy silnik spalinowy.
Po zaprezentowaniu prototypu koparki na ogniwa paliwowe , a następnie mobilnej stacji tankowania, grupa JCB właśnie zaprezentowała prototyp ciężarówki napędzanej wodorem. Konwersja została przeprowadzona w zaledwie kilka dni na bazie 7,5-tonowego samochodu ciężarowego marki Mercedes-Benz.
Wodorowy silnik spalinowy zastosowany w tej ciężarówce został wyprodukowany przez oddział JCB Power Systems z siedzibą w Derbyshire (Wielka Brytania). Jest identyczny z tym, który obecnie napędza prototypy maszyn budowlanych i rolniczych JCB.
– To duży krok naprzód dla JCB i innych firm, ponieważ dążymy do tego samego celu: zmniejszenia emisji CO2 – mówi Anthony Bamford, prezes JCB, który osobiście testował pojazd i kierował nowym projektem wodorowym firmy o wartości ponad 100 milionów funtów. – Ten projekt pokazuje, że silniki spalinowe na wodór mogą napędzać ogromną liczbę pojazdów, w tym samochody.
Grupa JCB wyprodukowała 50 wodorowych silników spalinowych w ramach projektu z udziałem 150 inżynierów. Napędzają one prototypowe koparko-ładowarki JCB i ładowarki teleskopowe Loadall. (z)