Z czterema akumulatorami Volvo FE Electric uzyskuje zasięg do 275 km Fot. Volvo
Volvo Trucks wprowadza nowe, mocniejsze akumulatory do swoich elektrycznych samochodów ciężarowych o średniej ładowności. Zapewniają one większy zasięg - do 450 km i umożliwiają elektryfikację jeszcze większej liczby zadań związanych z transportem miejskim.
Dzięki mocniejszym akumulatorom w gamie samochodów ciężarowych Volvo o średniej ładowności, czyli FL Electric i FE Electric, możliwe jest teraz przyspieszenie przejścia na cichszy i czystszy transport miejski. Nowe akumulatory zapewniają o 42% większą pojemność energetyczną, dzięki czemu całkowity zasięg pojazdów wzrasta do 450 km na jednym ładowaniu.
Oznacza to, że ciężarówki mogą obsługiwać większość rodzajów tras i zadań w obszarach miejskich, a także zasilić sprzęt do urządzeń do energochłonnych zadań, takich jak wywóz śmieci lub wszelkiego rodzaju budowy. Dodatkowa energia może być również wykorzystana do zadań związanych z jazdą po mieście podczas długich zmian, bez konieczności doładowania. Dzięki ulepszonym akumulatorom Volvo FL Electric ma teraz zasięg do 450 km, a Volvo FE Electric do 275 km.
– Dzięki zasięgowi do 450 km nasze elektryczne ciężarówki są gotowe do zastąpienia całej floty miejskich samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla naszych klientów. Volvo FL i FE Electric wytwarzają minimalną emisję i hałas, co jest korzystne dla klimatu, kierowcy i wszystkich osób mieszkających i poruszających się w mieście – mówi Jessica Sandström, SVP product management w Volvo Trucks.
Można zwiększyć ładowność
Większa pojemność oznacza, że do uzyskania tej samej dostępnej obecnie mocy, potrzeba mniejszej ilości akumulatorów. Jeśli zadania użytkowników wymagają krótszych zasięgów, mogą oni zwiększyć swoją ładowność, używając mniej akumulatorów – przy wzroście ładowności o 500 kg na każdy akumulator, który nie jest przewożony.
– Dla niektórych klientów ważniejsze jest uzyskanie dodatkowej ładowności, niż maksymalizacja zasięgu. Ściśle współpracujemy z naszymi klientami przy wyborze najlepszego rozwiązania – mówi Jessica Sandström.
Ograniczenie emisji CO2
Zastępując na typowej trasie samochód ciężarowy Volvo FL lub Volvo FE z silnikiem Diesla wersją elektryczną, wykorzystującą ekologiczną energię elektryczną, można zaoszczędzić około 30 ton CO2 rocznie. Oszczędność CO2 opiera się na obliczeniach wykonanych przy użyciu kalkulatora Volvo Environmental Footprint Calculator (porównanie użytkowania w mieście, z rocznym przebiegiem 50.000 km i przy założeniu, że porównawczy olej napędowy wykorzystuje 7% biodiesla i przy zużyciu średnio 21 l/100 km. Całkowita masa Volvo FE Electric to 27 ton, a Volvo FL Electric 16,7 t).
Odświeżone Volvo FL i FE Electric można już zamawiać, a dostawa planowana jest na jesień 2023 r.
Odkąd Volvo Trucks rozpoczęło produkcję w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych w 2019 roku, firma sprzedała prawie 5.000 takich pojazdów w 40 krajach na całym świecie. Celem firmy jest, aby do 2030 roku połowa całkowitej sprzedaży samochodów ciężarowych na świecie przypadała na pojazdy elektryczne. (z)
Volvo FL Electric
• Układ napędowy: do 180 kW
• Jednostka napędowa: 1 silnik elektryczny
• Bateria: 280-565 kWh, 3-6 akumulatorów
• Zasięg:
- do 450 km (dystrybucja) bez elektromechanicznego WOM, 6 akumulatorów
- do 280 km (dystrybucja) bez elektromechanicznego WOM, 3 akumulatory
Volvo FE Electric
• Układ napędowy: do 225 kW
• Jednostka napędowa: 2 silniki elektryczne
• Bateria: 280-375 kWh, 3-4 akumulatory
• Zasięg:
- do 275 km (dystrybucja) bez elektromechanicznego WOM, 4 akumulatory - do 200 km (wywóz śmieci) z elektromechanicznym WOM, 4 akumulatory
Jak widać, FL Electric może z powodzeniem buszować w halach magazynowych Fot. Volvo