Fot. Opel
Opel Vivaro-e był zarówno w czerwcu, jak i w pierwszym półroczu 2023 r. najchętniej kupowanym samochodem dostawczym z napędem w pełni elektrycznym w segmencie D Van na polskim rynku.
W czerwcu br. Opel Vivaro-e osiągnął udział w tym segmencie w wysokości 33,33%, a w całym półroczu br. 23,35%. To również kolejne potwierdzenie popularności tego modelu w Europie – Vivaro-e jest najpopularniejszym samochodem tej klasy m.in. w Wielkiej Brytanii. Dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży tego modelu, marka Opel zajęła po pierwszym półroczu br. trzecie miejsce pod względem sprzedaży dostawczych samochodów w pełni elektrycznych na polskim rynku, zwiększając swój udział o 2,8 pp. do 9,79% z 6,97% w 2022 roku.
Opel Vivaro-e został wprowadzony jako pierwszy w pełni elektryczny samochód użytkowy niemieckiego producenta, który obecnie oferuje na polskim rynku pełną gamę samochodów dostawczych z napędem w 100% elektrycznym – od Combo-e, poprzez Vivaro-e, aż po Movano-e.
Vivaro-e o zasięgu nawet do 330 km (WLTP ) oferuje ładowność nawet 1.163 kg, a więc prawie tak dużą jak wersje z silnikiem spalinowym. Klienci kupujący ten lekki samochód dostawczy mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami akumulatorów litowo-jonowych, z zasięgiem do 330 km lub 230 km. Zaawansowany system hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania lub zwalniania, dodatkowo zwiększa wydajność. Dzięki mocy 100 kW (136 KM) i pochodzącemu z napędu elektrycznego momentowi obrotowemu 260 Nm Vivaro-e oferuje wyższe osiągi niż większość elektrycznych pojazdów użytkowych. Model dostępny jest w wersji furgon, furgon załogowy oraz platforma z możliwością zabudowy. Ponadto w wersji osobowej dostępne jest Vivaro-e Kombi.
Oferowane są dwie długości nadwozia – wersja Long (4,95 m) i wersja Extra Long (5,3 m). W większości wariantów Vivaro-e ma 1,9 m wysokości, dzięki czemu może wjeżdżać także na miejskie parkingi podziemne. Maksymalna pojemność ładunkowa wynosi 6,6 m3. (z)