Fot. Volvo Trucks
Mija 30 lat, odkąd Volvo Trucks wprowadziło na rynek Volvo FH, najlepiej sprzedającą się ciężarówkę w historii firmy.
Jak podkreśla producent, od początku flagowy model tej marki charakteryzował się charakterystycznym designem nadwozia i wnętrza, komfortem kierowcy oraz zaawansowanymi technicznie rozwiązaniami w zakresie wydajności i bezpieczeństwa.
Sprzedano prawie 1,4 miliona takich pojazdów
Volvo FH to jeden z odnoszących największe sukcesy modeli w branży – sprzedano prawie 1,4 miliona samochodów ciężarowych na około 80 rynkach na całym świecie.
– Volvo FH to doskonałe odzwierciedlenie nastawienia skupionego na kliencie i model, który od 30 lat przesuwa granice – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks. – We wszystkich kluczowych obszarach, takich jak komfort kierowcy, oszczędność paliwa, bezpieczeństwo i produktywność, nigdy nie przestaliśmy udoskonalać tego modelu. Jestem bardzo dumny, że dziś nasi klienci mogą zamawiać Volvo FH w wersji elektrycznej, gazowej i wysokoprężnej.
Od początku innowacyjny
„Efhacz” został wprowadzony na rynek w 1993 roku z całkowicie nowym podwoziem i konstrukcją ułatwiającą elastyczne rozwiązania dla różnych zastosowań transportowych. Przełomowy układ napędowy obejmował całkowicie nowy 12-litrowy silnik (16-litrowy w Volvo FH16), a całkowicie nowa kabina zapewniała wyjątkową aerodynamikę i komfort kierowcy. Innowacje kontynuowano przez lata, zawsze opierając się na wartościach Volvo, takich jak bezpieczeństwo, jakość i dbałość o środowisko. Do kamieni milowych innowacji wprowadzonych na przestrzeni trzydziestu lat zalicza się poduszka powietrzna kierowcy, zautomatyzowana skrzynia biegów I-Shift oraz Aktywny Układ Kierowniczy Volvo, który zapewnia łatwe kierowanie i pożądaną zwrotność.
Jeśli chodzi o stylistykę zewnętrzną, uwagę zwracają lusterka wsteczne o wyjątkowej, smukłej konstrukcji oraz reflektory w kształcie litery V, zapewniające kierowcy zarówno lepszą widoczność, jak i komfort, a jednocześnie nadające ciężarówce charakterystyczny wygląd.
– Volvo FH pierwszej generacji to przełom, który całkowicie zmienił koncepcję nowoczesnego pojazdu ciężarowego – stwierdza Ylva Dalerstedt, menedżer Segmentu Transportu Długodystansowego w Volvo Trucks. – Od tego czasu nadal wyznaczamy nowe standardy w transporcie ciężarowym i wprowadziliśmy na rynek pięć kolejnych generacji tego samochodu ciężarowego. Naszą receptą na sukces było wykorzystanie najnowszej technologii w sposób, który zawsze zapewniał wyraźne korzyści naszym klientom i kierowcom. Jako dowód naszych udanych wysiłków w zakresie ciągłego doskonalenia i ciągłej ewolucji, Volvo FH jest jedyną ciężarówką, która trzykrotnie została wybrana na „Międzynarodową ciężarówkę roku. (z)
Fot. Volvo Trucks
Fot. Volvo Trucks