Miejsce na podium w całym sezonie to rewelacyjny wynik dla Lenza i jego zespołu w ich debiutanckim sezonie przy wsparciu Apollo Tyres.
Emocjonujący finisz
Ostatni weekend wyścigowy na Circuito del Jarama w Hiszpanii był pełen emocji, a Lenz utrzymywał dobrą formę w każdym z czterech zaciętych wyścigów. Gdy seria dobiegła końca, Lenz stanął do rywalizacji z Antonio Albacete, aby walczyć o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw kierowców, ostatecznie wyprzedzając go na zaledwie dwa okrążenia przed końcem.Lenz rywalizował w serii ETRC 2023 w zupełnie nowej ciężarówce MAN TGS 2022, pomalowanej na charakterystyczny fioletowy kolor i z widocznym brandingiem Apollo Tyres. W trakcie sezonu Lenz zapewnił sobie kilka miejsc na podium, w tym dwa razy P2 na Slovakia Ring i Torze Poznań w Polsce oraz trzecie miejsce na torze Autodromo de Most w Czechach. Pomimo problemów mechanicznych na początku serii, 35-letni Niemiec nadal imponował, zdobywając punkty we wszystkich weekendach wyścigowych.
Lenz zajął również trzecie miejsce w Mistrzostwach Zespołów wraz ze swoim partnerem Jaimie Andersonem z Anderson Racing. Mistrzostwa zespołów odbywają się równolegle z główną serią i każdy zawodnik współpracuje z innym kierowcą, sumując swoje wyniki z każdego wyścigu. Pod nazwą zespołu Löwen Power, Lenz i Anderson zdobyli łącznie 478 punktów.
Za swoje indywidualne osiągnięcia w sezonie 2023 Lenz został również uhonorowany prestiżową nagrodą Driver's Driver Award, na którą głosują inni zawodnicy FIA ETRC.
Lenz skomentował:
– Niezwykły wspólny wysiłek doprowadził nas do tego punktu i po prostu nie mógłbym tego zrobić bez wsparcia i poświęcenia zespołu, naszych dostawców i sponsorów. Chociaż poświęcamy chwilę na świętowanie naszego osiągnięcia, patrzymy również w przyszłość na nowy sezon w 2024 roku i jesteśmy zdeterminowani, aby zająć jeszcze wyższe miejsce w klasyfikacji. Wsparcie Apollo Tyres w tym roku było nieocenione, a współpraca z firmą tak pasjonującą się wyścigami ciężarówek i tą serią wyścigów premium była przyjemnością.
John Nikhil Joy, European Cluster TBR Product Director w Apollo Tyres, powiedział:
– Przez cały ten ciężki sezon Sascha i jego zespół imponowali nam swoją determinacją i umiejętnościami. Ekscytujące wyścigi w Hiszpanii zakończyły długie i bardzo wymagające mistrzostwa, pełne wzlotów i upadków, i jesteśmy zachwyceni tym, jak to wszystko się skończyło. Pomaganie Saschy w jak najlepszym wykorzystaniu ciężarówki było bardzo satysfakcjonujące i już nie możemy się doczekać rozpoczęcia nowego sezonu.
Nasza rozwijająca się współpraca z SL Trucksport 30 pozwala nam prezentować opony Apollo w całej Europie, zwiększając rozpoznawalność marki wśród wielu tysięcy widzów i telewidzów. Nasze zaangażowanie w serię ETRC stało się głównym filarem naszej strategii uczestnictwa w międzynarodowych wydarzeniach sportowych ukierunkowanych na osiągi i z niecierpliwością czekamy na dalsze sukcesy.
O serii FIA ETRC
Goodyear FIA European Truck Racing Championship to jedna z najbardziej spektakularnych i wymagających serii wyścigów samochodowych na świecie. Kierowcy są podzieleni na dwie kategorie, Chrome i Titan, odzwierciedlające ich wcześniejsze doświadczenie wyścigowe i rekord zwycięstw w wyścigach. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 160 km/h (99mph), a pojazdy muszą osiągać minimalną masę 5.300 kg i rozwijać maksymalnie 1.200 KM i 5.000 Nm momentu obrotowego.FIA European Truck Racing Championship podejmuje kroki w kierunku zwiększenia zrównoważonego rozwoju - na przykład wszystkie ciężarówki biorące udział w zawodach są napędzane w 100% odnawialnym olejem napędowym HVO.
Popularność wyścigów ciężarówek stale rośnie, a najważniejsza seria wyścigów ciężarówek FIA ma 60 milionów widzów online i telewizyjnych na całym świecie i przyciąga około 420.000 widzów. (red)