Podczas trzydniowych targów stoisko WESOB-u stało się miejscem indywidualnych spotkań z klientami i przedsiębiorcami z branży logistyczno-transportowej Fot. WESOB
W tegorocznej, jubileuszowej, dziesiątej edycji targów TransLogistica Poland w Warszawie udział wzięła firma WESOB, producent marki WECON, który od wielu lat jest liderem w produkcji zestawów przestrzennych.
– Podczas trzydniowej imprezy stoisko WESOB-u stało się miejscem indywidualnych spotkań z klientami i przedsiębiorcami z branży logistyczno-transportowej. Atmosfera targowa zachęca do podtrzymania relacji z naszymi klientami oraz stwarza klimat do nawiązania nowych znajomości – ocenia Piotr Mertens, członek zarządu firmy WESOB. – Pozytywnie zaskoczyła nas liczba klientów i ogólna frekwencja na tegorocznej edycji targów.
Obecny rok jest dla firmy WESOB jest wyjątkowy. Szacuje się, że ogólna produkcja na koniec roku zamknie się liczbą ok. 3.000 jednostek (zabudów, przyczep i kontenerów wymiennych). Realizacja takiej liczby zleceń nie była prosta ze względu na problemy zaopatrzeniowe, inflację i skokowy wzrost kosztów produkcji (energia, gaz, płace).
– Mimo wszystko, nasi partnerzy otrzymali to, co zostało zamówione – dodaje Piotr Mertens. – Dzięki dobrej organizacji, docenianej przez klientów elastyczności i zaangażowaniu całej, 200-osobowej załogi, sięgnęliśmy po kolejny rekord. Widać wyraźnie, że zaostrza się rywalizacja wśród producentów i presja na cenę końcową produktów. Nigdy nie braliśmy w tym udziału, stawiając na pierwszym miejscu wytrzymałość i trwałość naszych pojazdów. Wyznawana przez nas filozofia produkcji i dopasowanie produktu do oczekiwań klienta od lat przynoszą efekty. Wydaje się, że kończącą się koniunkturę wykorzystaliśmy do maksimum. Z rozmów z naszymi klientami wynika, że przewoźnicy borykają się obecnie z niskimi stawkami za frachty, wysokimi kosztami prowadzenia działalności oraz ostrą i bezpardonową walką o zlecenia. Widać, że przedsiębiorcy zaczynają powstrzymywać się od decyzji zakupowych, oczekując zmian na lepsze. Niestety – w naszej ocenie – na horyzoncie nie widać przesłanek, które zwiastowałyby w najbliższym czasie bardziej sprzyjający klimat do prowadzenia działalności logistycznej i transportowej. Przyszły rok zapowiada się zatem jako okres wyczekiwania branży na lepsze czasy. Dla nas, jako producenta, jest to również kolejne wyzwanie, aby dopasować się do aktualnych realiów. (red)
Piotr Mertens: – Pozytywnie zaskoczyła nas liczba klientów i ogólna frekwencja na tegorocznej edycji targów Fot. WESOB