Ekran nowego systemu informacyjno-rozrywkowego ma przekątną 10,3” w wyposażeniu standardowym i 12,9” w opcji i bazuje na najnowszej matrycy modułowej (MIB), z nowym interfejsem graficznym i nawigacją po menu, której premiera odbyła się latem 2023 r.
Nowa architektura wyświetlacza
Wyświetlacz został podzielony na dwa stale widoczne paski dotykowe oraz ekran główny. Po lewej stronie górnego paska dotykowego znalazł się nowy przycisk bezpośredniego dostępu, który pozwala kierowcy jednym kliknięciem otworzyć menu główne, zawierające przegląd wszystkich aplikacji. Obok znajduje się przycisk nowego Centrum Kontroli Samochodu, który zapewnia bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji pojazdu. Menu główne i centrum sterowania są zawsze dostępne bez konieczności zamykania aktywnej aplikacji, co ułatwia obsługę. Nowy ekran główny pośrodku łączy w sobie zawartość najważniejszych aplikacji, które można indywidualnie konfigurować. Dolny pasek dotykowy zawiera funkcje klimatyzacji i ogrzewania foteli oraz przycisk Start, który umożliwia kierowcy powrót do ekranu startowego w dowolnym momencie. Temperaturę i głośność dźwięku można teraz regulować za pomocą podświetlanych suwaków dotykowych. Crafter otrzymał też nowy system sterowania głosowego, który reaguje na polecenia głosowe.Cyfrowy kokpit
Wyposażenie standardowe obejmuje cyfrowy kokpit. Za pomocą osobnego przycisku widoku na nowej wielofunkcyjnej kierownicy kierowca może wybierać różne typy widoku i dostosowywać wyświetlacz do swoich preferencji. Oprócz centralnych wyświetlaczy – prędkości lub zasięgu – dostępnych jest wiele innych, od nawigacji i telefonu po archiwum multimediów, również sterowanych za pomocą nowej wielofunkcyjnej kierownicy.Do 5,5 tony i do 177 koni
Crafter będzie dostępny w szerokiej gamie typów nadwozia do 5.500 kg dopuszczalnej masy całkowitej, z dwoma rozstawami osi (3,64 i 4,49 m), o długościach całkowitych od 6,0 do 7,4 m i czterech wysokościach dachu (od 2,4 do nieco poniżej 3,0 m).Nowy model może mieć napęd na przód, tył i na wszystkie koła. Dla wariantów z napędem na przednie i na wszystkie koła dostępna jest sześciobiegowa skrzynia manualna i ośmiobiegowa skrzynia automatyczna, a także nowa ośmiobiegowa skrzynia automatyczna do napędu na tylne koła.
Do napędu stosowane będą czterocylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem, o mocy 140, 163 i 177 KM.
Rozpoczęcie sprzedaży w Europie zaplanowano na kwiecień 2024 r. (red)