Flota ciężkich pojazdów ciężarowych Hyundai na ogniwa paliwowe w Szwajcarii właśnie przekroczyła kamień milowy w postaci przejechanych 10 milionów kilometrów.
Pierwsza ciężarówka wodorowa południowokoreańskiego producenta, Hyundai XCient Fuel Cell, wciąż zyskuje na popularności w Europie. Pionierska pod względem wdrożenia szwajcarska flota producenta przekroczyła właśnie granicę 10 milionów przejechanych kilometrów. Wynik osiągnięty po trzech latach i ośmiu miesiącach od oddania do użytku pierwszych jednostek, czyli w październiku 2020 roku.
Obecnie w Szwajcarii użytkuje się 48 egzemplarzy ciężkiego samochodu ciężarowego wodorowego XCIENT Fuel Cell. Wszystkie zasilane są ekologicznym wodorem, wytwarzanym w sposób odnawialny.
Zasilany dwoma systemami ogniw paliwowych o mocy 90 kW, co daje łącznie 180 kW, XCient Fuel Cell jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 350 kW. Wodór magazynowany pod ciśnieniem 350 barów w zbiornikach umieszczonych za kabiną, zapewnia maksymalny zasięg ponad 400 km. (red)