W testach firma First Hydrogen korzystała z samochodu dostawczego MAN
Po serii udanych prób w Wielkiej Brytanii firma First Hydrogen przygotowuje się do skonfigurowania wariantu swojego wodorowego pojazdu użytkowego z kierownicą po lewej stronie. Cel: rozpoczęcie sprzedaży w innych regionach świata, w tym w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Firma ma zakłady w Vancouver i Montrealu w Kanadzie, a także w Londynie w Wielkiej Brytanii.
Wśród rynków docelowych znajduje się Europa, która przyspiesza inwestycje w wodór. O trwających przygotowaniach świadczy fakt, że producent posiada witrynę w języku niemieckim, co sugeruje, że pierwszeństwo będzie miał nasz sąsiad za Odrą. Celem jest także rynek północnoamerykański, w szczególności Kalifornia, która niedawno zainaugurowała swoje pierwsze centrum wodorowe.
Dziś oferta First Hydrogen opiera się na jednym modelu, dużym samochodzie dostawczym, którego testy przeprowadzono już na rynku brytyjskim na bazie zmodernizowanego modelu MAN. Ostateczny model jest wciąż w przygotowaniu.
Pojazd użytkowy firmy First Hydrogen ma ogniwo paliwowe o mocy netto 90 kW. W połączeniu z akumulatorem o pojemności do 20 kWh zasila ono silnik elektryczny o mocy szczytowej od 220 do 300 kW. Konfiguracja zbiorników jest również modułowa - pojemność waha się od 8,4 do 14,7 kg, co pozwala na przejechanie od 600 do 1.000 km na pełnym zbiorniku. (red)