Autobusy. Neoplan i MAN podsumowują sprzedaż
Pod koniec marca Neoman (w skład firmy wchodzą Neoplan i autobusowa część koncernu MAN) podsumował wyniki ubiegłorocznej produkcji w Polsce. W dwóch fabrykach autobusów, w Starachowicach oraz w Sadach pod Poznaniem, wyprodukowano 707 kompletnych autobusów oraz 456 szkieletów. Fabrykę w Sadach opuszczały głównie pojazdy dwunastometrowe, które stanowiły 82 proc. produkcji.
Pod koniec marca Neoman (w skład firmy wchodzą Neoplan i autobusowa część koncernu MAN) podsumował wyniki ubiegłorocznej produkcji w Polsce. W dwóch fabrykach autobusów, w Starachowicach oraz w Sadach pod Poznaniem, wyprodukowano 707 kompletnych autobusów oraz 456 szkieletów. Fabrykę w Sadach (to w niej odbywa się montaż finalny) opuszczały głównie pojazdy dwunastometrowe, które stanowiły 82 proc. produkcji. Ponad 90 proc. autobusów wyprodukowanych w polskich fabrykach Neomana trafiło na eksport, głównie do Austrii, Francji, Niemiec, Norwegii, Szwajcarii i Włoch. Do produkcji wprowadzono autobus miejski MAN Lion's City (Autobus Roku 2005) w kilku wersjach gabarytowych. Polskimi odbiorcami autobusów Neomana byli w ub. roku przewoźnicy z Bydgoszczy, Płocka, Poznania i Zielonej Góry.