Szlag mnie trafia, bo przez cały tydzień, codziennie po kilka godzin, wisiałem na słuchawce, żeby dodzwonić się do Biura Obsługi Transportu Międzynarodowego. Jakiej obsługi! Nawiązanie z nimi kontaktu telefonicznego graniczy z cudem! - poskarżył się nam pan Marek, przewoźnik spod Łodzi.
Nasz Czytelnik dzwonił do BOTM, bo chciał się dowiedzieć, jak wyglądają formalności, które trzeba załatwić, gdy wymienia się tabor. Ma bowiem licencję międzynarodową i odpisy na dwa autobusy, które aktualnie sprzedał. W ich miejsce kupił natomiast inny, na który musi mieć odpis licencji.
- Niby banalna sprawa, ale nie wiedziałem, jak to załatwić - opowiada. - Dzwoniłem i dzwoniłem. Sygnał ciągle był taki, jakby numer był zajęty. Sporadycznie pojawiał się i taki, jakby numer był wolny, ale w BOTM nikt nie podnosił słuchawki. Przecież za licencję zapłaciłem im 4,4 tys. zł, za każdy odpis biorą po 400 zł. Za te pieniądze mogliby utworzyć infolinię czynną przez 24 godziny.
Pan Marek podał nam trzy botmowskie numery: 022 27 297 11, 022 27 297 01 oraz 022 272 97 34, pod którymi usiłował zasięgnąć informacji. Wybieraliśmy je na przemian przez dwie godziny. Daremnie. Słyszeliśmy tylko melodyjkę, komunikat "przepraszamy, wszystkie nasze linie są zajęte" i odesłanie do strony internetowej www.botm.gov.pl.
Udało się natomiast bezproblemowo uzyskać połączenie z komórką kontroli wewnętrznej BOTM, skąd następnie przełączono nas do Grzegorza Tyszki, kierownika zespołu ogólnego.
- Wiemy, że są trudności. Pracuje u nas 60 osób, a przewoźników w sumie jest już w Polsce prawdopodobnie aż 100 tysięcy - wyjaśnił kierownik. - Chcielibyśmy móc odpowiedzieć na każdy telefon, ale to nie jest możliwe. Właśnie przewala się fala pytań dotyczących przedłużenia 5-letnich licencji. Dlatego polecamy naszą stronę internetową, gdzie zamieściliśmy odpowiedzi na pytania poruszane w większości telefonów.
Jak dodał G. Tyszka, skutecznym sposobem kontaktu z BOTM jest poczta elektroniczna. - Odpowiadamy po kilku dniach - zapewnił.
Obiecał też, że w kwestii infolinii przekaże nasz sygnał do dyrekcji BOTM.