Przewoźnicy u nas mają większe problemy niż ich koledzy na Zachodzie. Przykładem są przewozy ponadnormatywne. W Holandii urzędnikom wystarcza dzień, by wystawili dokument pozwalający na przejazd nietypowego zestawu. Tam program komputerowy porównuje trasę z wymiarami transportowanej rzeczy i nie ma potrzeby angażowania do tego masy ludzi jak u nas. Krótko mówiąc, tam jak jest wóz, to zaraz jest i przewóz, a u nas trzeba czekać.
Przewoźnicy u nas mają większe problemy niż ich koledzy na Zachodzie. Przykładem, opisywanym na str. 6, są przewozy ponadnormatywne. W Holandii urzędnikom wystarcza dzień, by wystawili dokument pozwalający na przejazd nietypowego zestawu. Tam program komputerowy porównuje trasę z wymiarami transportowanej rzeczy i nie ma potrzeby angażowania do tego masy ludzi jak u nas. Krótko mówiąc, tam jak jest wóz, to zaraz jest i przewóz, a u nas trzeba czekać.
Na tejże stronie przedstawiamy punkt widzenia właściciela firmy autokarowej na przyczyny wypadków z udziałem krajowych autobusów. Jedną z nich są niskie stawki za przejazd. U nas można wynająć autobus za mniej niż 4 zł za kilometr, na Zachodzie za trzy, cztery razy więcej. Nic więc dziwnego, że tamtejsze firmy mogą więcej zapłacić ściąganym z Polski doświadczonym kierowcom. Jak tak dalej pójdzie, to u nas zostaną wozy, a nie będzie przewozów, bo zabraknie ludzi.