Samochody dostawcze. Hyundai H 200 (1997-2004)
Koreańskie dostawczaki zwykle zbierają sporo krytycznych uwag. Spodziewaliśmy się ich również, pytając użytkowników o Hyundaiu H 200. Tymczasem w "recenzjach" pojawiały się głównie zalety. Nie oznacza to, że to auto nie ma wad. Do zalet Hyundaia należą dobry dostęp do ładowni, niewielkie spalanie diesli, ponadprzeciętna trwałość silników i wygodna kabina.
Minusy to natomiast: niestaranne wykonanie detali, kiepskie materiały wykończeniowe w szoferce i duży hałas w kabinie.
Dostawczy H 200 produkowany w latach 1997-2004 ostatnio zyskuje na popularności za sprawą wzmożonego importu indywidualnego z Zachodu.
Furgon produkowany był do wyboru w dwóch rozstawach osi (2.810 mm i 3.080 mm). Pojemność luku bagażowego w krótszej odmianie ma 5,7 m sześc., w dłuższej jest większa o 1,5 m sześc. H 200 wystepuje też w wersjach kombi (5-6 miejsc) i pikap.
Auto ma sporą ładowność, sięgającą 1,4 t. Użytkownicy podkreślają łatwy dostęp do części towarowej (tylna klapa oraz suwane drzwi boczne). Kabina jest wygodna (szersza o 130 mm od poprzednika, czyli H 100), nawet podróżowanie trzech osób w pierwszym rzędzie nie jest udręką. Minusem jest to, że materiały użyte do wykończenia są kiepskie, a całość niedbale wykonana.
Najpopularniejszym motorem jest 2,5-litrowa jednostka wysokoprężna. Wolnossąca odmiana bazowa ma 80 KM mocy, wersja z turbosprężarką - 19 KM więcej. Do wyboru jest też benzyniak 2.4 (112 KM i 135 KM). Jego średnie spalanie to co najmniej 10 l na 100 km. Ekonomiczne są diesle (przeciętne spalanie 7,8-8,5 l na 100 km). Wszystkie silniki są ponadprzeciętnie trwałe. Mankamentem wszystkich silników jest hałaśliwość. Uciążliwy podczas jazdy hałas jest rezultatem fatalnej izolacji akustycznej wnętrza.
Plusy
Dobry dostęp do ładowni. Niewielkie spalanie diesli. Ponadprzeciętna trwałość silników. Wygodna kabina.
Minusy
Niestaranne wykonanie detali. Kiepskie materiały wykończeniowe w szoferce. Duży hałas w kabinie.
Ekspert: Józef Tworzyło, mechanik z Poznania:
- Usterkowość silników jest niższa od przeciętnej w tym segmencie samochodów. Jeśli auto nie jest przeciążane, nie powinno być kłopotów także z zawieszeniem. Trudno poradzić coś na kiepskiej jakości tworzywa w kabinie, można natomiast poprzez odpowiednią konserwację uszczelek oraz zamków poprawić szczelność auta oraz niezawodność działania mechanizmów drzwi czy szyb. Bez takiej konserwacji bywają z tym problemy.
DMC |
3.005 kg |
3.050 kg |
Ładowność |
1.420 kg |
1.440 kg |
Długość |
5.035 mm |
5.055 mm |
Szerokość |
1.820 mm |
1.998 mm |
Wysokość (bez ładunku) |
1.965 mm |
2.145 mm |
Pojemność silnika |
2.497 ccm |
2.446 ccm |
Moc maksymalna |
99 KM przy 4.000 obr./min |
103 KM przy 4.200 obr./min |
Maksymalny mom. obr. |
225 Nm przy 2.000 obr./min |
210 Nm przy 1.900 obr./min |
Prędkość maksymalna |
142 km/h |
140 km/h |
Rozmiary przedziału ładunkowego |
Długość |
2.950 mm |
2.860 mm |
Szerokość |
1.815 mm |
1.808 mm |
Wysokość |
1.695 mm |
1.881 mm |
Chłodnica |
1.450 zł |
1.440 zł |
Sprzęgło |
1.450 zł |
1.250 zł |
Amortyzator przedni |
310 zł |
290 zł |
Reflektor |
320 zł |
280 zł |
Filtr oleju |
50 zł |
40 zł |
Filtr powietrza |
80 zł |
70 zł |
Reflektor |
150 zł |
120 zł |
Zderzak (przód) |
180 zł |
140 zł |
Lampa |
130 zł |
100 zł |
Chłodnica |
190 zł |
160 zł |
|
silnik / przebieg (tys. km) - cena brutto |
silnik / przebieg (tys. km) - cena brutto |
1998 |
2.5 D / 186 - 16,0 tys. zł |
1.9 D / 226 - 17,2 tys. zł |
1999 |
2.5 D / 230 - 20,5 tys. zł |
1.9 TD / 185 - 19,9 tys. zł |
2000 |
2.5 TD / 170 - 25,0 tys. zł |
2.5 TD / 193 - 25,9 tys. zł |
2001 |
2.5 TD / 197 - 27,9 tys. zł |
2.5 TD / 140 - 30,0 tys. zł |
2002 |
2.5 TD / 160 - 30,0 tys. zł |
2.8 HDI / 175 - 35,9 tys. zł |
2003 |
2.5 TD / 138 - 32,7 tys. zł |
2.2 HDI / 150 - 42,9 tys. zł |