Inwestycje. Co z Euro 2012
126 mld zł ma kosztować realizacja programu budowy i modernizacji dróg krajowych do 2012 roku. Z tej kwoty ok. 22,5 mld zł pochłoną tzw. inwestycje okołodrogowe, czyli budowa miejsc obsługi podróżnych przy autostradach, przejść granicznych itp.
Cały program rozbudowy i modernizacji sieci dróg nie zakończy się wraz z rozpoczęciem Euro 2012. Został on zakreślony do roku 2015 i ma kosztować 164 mld zł.
126 mld zł ma kosztować realizacja programu budowy i modernizacji dróg krajowych do 2012 roku. Z tej kwoty ok. 22,5 mld zł pochłoną tzw. inwestycje okołodrogowe, czyli budowa miejsc obsługi podróżnych przy autostradach, przejść granicznych itp.
Cały program rozbudowy i modernizacji sieci dróg nie zakończy się wraz z rozpoczęciem Euro 2012. Został on zakreślony do roku 2015 i ma kosztować 164 mld zł. Ogółem w ciągu najbliższych ośmiu lat powstanie 770 km autostrad budowanych w systemie partnerstwa publiczno-prawnego, 375 km w systemie koncesyjnym, 2.817 km dróg ekspresowych, 487 km obwodnic. W tym czasie ma być też zmodernizowane ok. 2 tys. km dróg krajowych. Poza kapitałem prywatnym inwestycje będzie finansował budżet państwa, Krajowy Fundusz Drogowy - z kredytów zaciągniętych m.in. w Europejskim Banku Inwestycyjnym - oraz Bank Gospodarstwa Krajowego - ze specjalnych obligacji na sumę ok. 200 mln zł. Ponadto 19 mld euro wniesie unijny program operacyjny Infrastruktura i Środowisko.