Na początku stycznia wojewoda mazowiecki podpisał decyzję lokalizacyjną dla ponad 20-kilometrowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego - jednego z najbardziej zatłoczonych miast na Mazowszu (w ciągu doby przez centrum Mińska przejeżdża siedem tysięcy ciężarówek).
Obwodnica będzie w przyszłości fragmentem autostrady A2, dlatego ma mieć parametry techniczne autostrady - prędkość projektowa 120 km/h, dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m, plus trzymetrowe pasy awaryjne.
Na początku stycznia wojewoda mazowiecki podpisał decyzję lokalizacyjną dla ponad 20-kilometrowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego - jednego z najbardziej zatłoczonych miast na Mazowszu (w ciągu doby przez centrum Mińska przejeżdża siedem tysięcy ciężarówek).
Obwodnica będzie w przyszłości fragmentem autostrady A2, dlatego ma mieć parametry techniczne autostrady - prędkość projektowa 120 km/h, dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m, plus trzymetrowe pasy awaryjne. Powstaną trzy węzły drogowe (Arynów, Lotnisko i Ryczołek), 5 wiaduktów autostradowych i most. Przewidziano także trzy place pod stacje poboru opłat (na łącznicach węzłów). Powstanie także 35 km dróg dojazdowych. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2010 r. Obwodnica będzie kosztowała około 730 mln zł.