Pojazdy komunalne. Nowość w Polsce - BSI Veicoli
Na polskim rynku pojawiła się właśnie nowa marka - BSI Veicoli. To samochody specjalne pochodzące z Włoch, ale powstały we współpracy ze znaną niemiecką firmą Bucher. Walorem pojazdów jest uniwersalność. Podwozie można z łatwością zabudować np. sprzętem zimowego utrzymania dróg, zaopatrzyć w śmieciarkę, myjnię pojemników na śmieci lub zamiatarkę. BSI Veicoli występują często jako typowe hakowce bądź też służą komunalnikom np. jako samochody pogotowia wodno-kanalizacyjnego. Z przodu auta można zainstalować np. szczotkę walcową, przydającą się w utrzymaniu drogi, zarówno w okresie zimowym, jak i letnim.
Idea była prosta, chodziło o stworzenie uniwersalnego pojazdu bazowego mogącego służyć jako nośnik pozwalający na zabudowę niezbędną w gospodarce komunalnej, budownictwie itp.
Trzy długości
Samochody oferowane są w trzech wariantach długości całkowitej: 4.030 mm, 4.480 mm oraz 5.130 mm. W każdym przypadku taka sama jest szerokość, wynosząca 1.700 mm, a odpowiednio różny rozstaw osi: 2.300 mm, 2.750 mm oraz 3.100 mm. W zależności od planowanej zabudowy auta można wybrać wśród trzech różnych oferowanych seryjnie wersji dopuszczalnej masy całkowitej: 3.500 kg, 5.000 kg oraz 6.500 kg. W wariancie maksymalnym ładowność sięga 4.200 kg. Do wyboru, np. gdy jest to pojazd z żurawiem, konstrukcja auta przystosowywana jest do obciążeń przekraczających 5.000 kg.
Różnorodny osprzęt
Walorem pojazdów jest uniwersalność. Podwozie można z łatwością zabudować np. sprzętem zimowego utrzymania dróg, zaopatrzyć w śmieciarkę, myjnię pojemników na śmieci lub zamiatarkę. BSI Veicoli występują często jako typowe hakowce bądź też służą komunalnikom np. jako samochody pogotowia wodno-kanalizacyjnego. Z przodu auta można zainstalować np. szczotkę walcową, przydającą się w utrzymaniu drogi, zarówno w okresie zimowym, jak i letnim. Osprzęt roboczy jest obsługiwany przez układ hydrauliczny pojazdu pracujący pod maksymalnym ciśnieniem 250 barów. W zależności od potrzeb można wybrać auto napędzane na dwa lub cztery koła.
Pod maską dwa włoskie motory
Do napędu wykorzystywane są jednostki włoskiej marki VM Motori. To rzędowe turbodiesle. Mniejszy ma 4 cylindry i poj. 3.000 ccm. Stosowany jest głównie w autach 3,5-tonowych (dane w tabeli). W pozostałych jest jednostka 6-cylindrowa o poj. 4.500 ccm, uzyskująca moc 163 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm).
Wyłącznym importerem jest gliwicki Eco-Clean.
Rozstaw osi |
2.300 mm |
Długość całkowita |
4.030 mm |
Dopuszczalna masa całkowita |
3.500 kg |
Napęd |
4x2 |
Moc maksymalna silnika |
101 KM przy 2.200 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
340 Nm przy 1.700 obr./min |