Samochody dostawcze. Elektryczny dostawczak firmy Modec
Angielska firma Modec rozpoczęła sprzedaż swoich elektrycznych pojazdów dostawczych w Europie Zachodniej. To jeden z nielicznych producentów takich samochodów, których ładowność sięga aż dwóch ton. Pojazd firmy Modec nie korzysta z żadnych podzespołów seryjnych samochodów użytkowych napędzanych silnikiem spalinowym - od początku do końca został zaprojektowany jako samochód elektryczny.
Zapotrzebowanie na samochody, które nie emitują spalin i hałasu, rośnie. Pojazd firmy Modec nie korzysta z żadnych podzespołów seryjnych samochodów użytkowych napędzanych silnikiem spalinowym - od początku do końca został zaprojektowany jako samochód elektryczny. Produkowany jest w trzech wersjach nadwoziowych: jako podwozie pod zabudowę, otwarty skrzyniowiec i furgon. W każdej odmianie nadwozie posadowione jest na ramie z ocynkowanych profili stalowych, a kabina jest wykonana z tworzywa sztucznego. Jest ona mocowana do specjalnego panelu absorbującego energię zderzenia.
W przypadku wersji skrzyniowej ładownia jest zrobiona prawie w całości z aluminium (podłoga i burty). Integralną częścią ładowni jest siatka zabezpieczająca tył kabiny przed uderzeniem przewożonego towaru. Dostęp do ładowni w wersji furgon jest możliwy przez tylne drzwi dwuskrzydłowe oraz poprzez wąskie drzwi otwierane z boku zabudowy.
Do napędu każdej odmiany pojazdu Modec służy silnik elektryczny o mocy 75 kW. Generator jest umieszczony przy tylnej osi i napędza tylne koła. Źródłem energii elektrycznej zasilającej silnik jest bateria akumulatorów zamontowana pośrodku ramy. Do ładowania baterii wystarczy dostęp do standardowej sieci o napięciu 230 V. Jak podaje producent, akumulatory wystarczają, aby pojazd przejechał ok. 160 km. Maksymalna prędkość, jaką może rozwinąć Modec, to ok. 80 km/h.
Cena tego pojazdu wynosi ok. 25 tys. funtów, czyli nieco ponad 115 tys. zł.
Długość |
5.860 mm |
Szerokość |
2.000 mm |
Wysokość kabiny |
2.600 mm |
Rozstaw osi |
3.600 mm |
Masa własna |
3.000 kg |
Nośność |
2.500 kg |