To pojazd, który coraz częściej oprócz leśników i geodetów ze względów podatkowych wybierają przedsiębiorcy. Pickup jest bardzo wytrzymały, jeżeli się jednak zepsuje, nie ma wyboru tańszych zamienników, pozostają drogie części oryginalne. Największe zalety Nissana to w naszej ocenie: dobra sprawność w terenie, niska awaryjność oraz trwałe i oszczędne silniki Diesla. Minusy to z kolei dość wysokie koszty utrzymania, brak zamienników i części używanych i krótka paka w wersji 4-drzwiowej.
Przedstawiany Nissan zadebiutował w 1998 roku. Cztery lata później doczekał się modernizacji, podczas której zmieniono wygląd, deskę i dodano mocy silnikowi. Pickup ma dwie wersje: 4x2 i popularną 4x4 z dołączanym przednim mostem.
W kraju ten pojazd kupimy z dwoma rodzajami kabin: dwudrzwiową King Cab (dwa pełnowartościowe miejsca z przodu plus z tyłu dwa niewygodne, rozkładane siedziska) i czterodrzwiową Double Cab z pięcioma miejscami siedzącymi. Ta ostatnia jest najbardziej popularna. Oferuje dużo miejsca na tylnej kanapie, przestrzeni brakuje jedynie w okolicach nóg.
Zabezpieczenie antykorozyjne kabiny jest bardzo dobre. Nie najgorsze są także materiały wykończeniowe wnętrza, ale tylko w autach po modernizacji (szczególnie w topowej - Navarze).
Paka odmiany King Cab ma długość 1.865 mm, w Dou-ble Cab 1.395 mm. Pozostałe wymiary są identyczne. Minusem ładowni jest wysoki próg załadunku.
Najczęściej pod maską pracuje wysokoprężny silnik 2.5 TD, który ma moc 104, a po modernizacji 133 KM. Godna polecenia jest wersja mocniejsza, która pali średnio od 9 do 13 litrów ON na 100 km, zapewniając przyzwoite osiągi. Dla spokojnych kierowców przewidziany był rzadziej spotykany wolnossący diesel 2.5 o mocy 83 KM. W Polsce Nissan miał także silnik benzynowy 2.4 o mocach 120 i 130 KM, bardzo rzadko wybierany przez klientów.
Skrzynia biegów ma pięć przełożeń i w wersji 4x4 wyposażona jest w reduktor. Zdarza się jej cieknąć, co może być drogie do usunięcia.
Przednie zawieszenie jest niezależne i raz na jakiś czas trzeba je serwisować. Tylne jest dużo odporniejsze, mogą jednak czasem pękać resory w regularnie przeciążanych autach.
Nissan ma wysokie ceny, czasem jednak można liczyć na spory upust, szczególnie, gdy oferowana jest wersja słabo wyposażona lub pojazd dwudrzwiowy. Prosta budowa nie oznacza, że od czasu do czasu coś się nie zepsuje. Zawodzi elektryczne wyposażenie wnętrza oraz ograniczniki skrętu. Na rynku nie znajdziemy zamienników i części używanych, a części oryginalne są drogie.
Plusy
Dobra sprawność w terenie. Niska awaryjność. Trwałe i oszczędne silniki Diesla.
Minusy
Dość wysokie koszty utrzymania. Brak zamienników i części używanych. Krótka paka w wersji 4-drzwiowej.
Ekspert Łukasz Kołbik, kierownik serwisu Japan Motors z Krakowa:
- Olej w silniku i filtry należy wymieniać co 20 tys. km. Duże przeglądy powinno wykonywać się co 60 tys. km. Klocki hamulcowe wytrzymują średnio 40-60 tys. km. Po 100 tys. km trzeba zazwyczaj wymieniać przednie amortyzatory. Końcówki drążków kierowniczych wytrzymują 60-80 tys. km.
Dopuszczalna masa całkowita |
2.860 kg |
2.830 kg |
Ładowność |
1.080 kg |
1.100 kg |
Długość |
4.955 mm |
4.935 mm |
Szerokość |
1.825 mm |
1.695 mm |
Wysokość (bez ładunku) |
1.715 mm |
1.780 mm |
Pojemność silnika |
2.488 ccm |
2.477 ccm |
Moc maksymalna |
133 KM |
100 KM |
przy obr./min |
4.000 |
4.000 |
Maksymalny mom. obr. |
304 Nm |
240 Nm |
przy obr./min |
2.000 |
2.000 |
Prędkość maksymalna |
158 km/h |
142 km/h |
Rozmiary przedziału ładunkowego |
Długość |
1.395 mm |
1.500 mm |
Szerokość |
1.390 mm |
1.470 mm |
Wysokość burt |
435 mm |
400 mm |
Chłodnica |
2.312 zł |
3.800 zł |
Sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) |
1.833 zł |
2.360 zł |
Reflektor |
1.525 zł |
500 zł |
Tarcza hamulcowa |
338 zł |
490 zł |
Filtr oleju |
62 zł |
77 zł |
Filtr powietrza |
97 zł |
81 zł |
Reflektor |
450 zł |
350 zł |
Zderzak przedni |
550 zł |
400 zł |
Lampa tylna |
80 zł |
100 zł |
Chłodnica |
1.400 zł |
800 zł |
1999 |
203 - 34,0 tys. zł |
202 - 33,0 tys. zł |
2000 |
217 - 40,0 tys. zł |
120 - 36,0 tys. zł |
2001 |
96 - 41,9 tys. zł |
185 - 42,0 tys. zł |
2002 |
140 - 47,5 tys. zł |
145 - 54,9 tys. zł |
2003 |
122 - 52,9 tys. zł |
113 - 59,8 tys. zł |
2004 |
145 - 62,5 tys. zł |
70 - 65,5 tys. zł |
2005 |
82 - 72,3 tys. zł |
53 - 71,0 tys. zł |