Autobusy. Solaris Urbino z hybrydą
Na ulice Warszawy niebawem wyjedzie hybrydowy Solaris Urbino. Na razie będzie to egzemplarz testowany przez Miejskie Zakłady Autobusowe, jednak producent ma nadzieję, że MZA kupi takie pojazdy. Osiemnastometrowe Urbino wyposażono w napęd elektryczno-dieslowski, dzięki czemu zużywa średnio o jedną czwartą paliwa mniej niż typowy pojazd z motorem wysokoprężnym.
Na ulice Warszawy niebawem wyjedzie hybrydowy Solaris Urbino. Na razie będzie to egzemplarz testowany przez Miejskie Zakłady Autobusowe, jednak producent ma nadzieję, że MZA kupi takie pojazdy. - Liczymy na to, że Warszawa będzie jednym z pierwszych miast w Polsce, które zdecydują się na zakup hybrydowego Solarisa - mówi Krzysztof Olszewski, prezes firmy z podpoznańskiego Bolechowa. Solaris Bus & Coach S.A. w 2006 roku, jako pierwsza europejska firma, wprowadził do seryjnej produkcji autobus o napędzie hybrydowym. Osiemnastometrowe Urbino wyposażono w napęd elektryczno-dieslowski, dzięki czemu zużywa średnio o jedną czwartą paliwa mniej niż typowy pojazd z motorem wysokoprężnym. Konstrukcja autobusu powstała w fabrycznym biurze projektowym Solarisa przy współpracy partnerów zagranicznych, firm Allison i Cummins. Solarisy Urbino Hybrid jeżdżą już w niemieckich miastach.