Do Warszawy zjechało czternaście historycznych autobusów. W połowie maja zorganizowano tu doroczny zlot "ogórków". Zabytkowe Jelcze RTO, bo to one właśnie określane są tym mianem, były przez blisko trzy dekady ubiegłego wieku najpopularniejszymi autobusami w Polsce, a ich zlot przygotowany został przez stołeczny Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej.
Do Warszawy zjechało czternaście historycznych autobusów. W połowie maja zorganizowano tu doroczny zlot "ogórków". Zabytkowe Jelcze RTO, bo to one właśnie określane są tym mianem, były przez blisko trzy dekady ubiegłego wieku najpopularniejszymi autobusami w Polsce, a ich zlot przygotowany został przez stołeczny Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej. Uczestniczyły w nim m.in. autobusy z Bydgoszczy, Krakowa, Poznania i Warszawy. Trzy wozy przyjechały z przyczepami, uwagę zwracały także dwa kabriolety. Podczas imprezy miał miejsce konkurs na "najfajniejszego ogórka". Tak jak w ubiegłym roku prestiżowy laur otrzymała ekipa z Poznania. Jelcze RTO nie były polską konstrukcją. To licencyjne autobusy Skody. Doczekały się wersji miejskiej, turystycznej, międzymiastowej, a także zabudów specjalizowanych. Do dziś przetrwało zaledwie ok. dwudziestu pełnosprawnych "ogórków".