Ożywienie na rynku kombivanów. Takie auta wymyślili w drugiej połowie lat 90 Francuzi, a teraz wszystkie francuskie marki wprowadzają nowe modele. Pierwsze uczyniło to Renault, które od kwietnia sprzedaje Kangoo II, a konkurenci właśnie wprowadzają na rynek drugie generacje Citroena Berlingo i Peugeota Partnera. Jakie atuty ma Renault Kangoo II? W naszej ocenie są to: duża ładowność, przestrzeń dla trzech pasażerów z tyłu, proste i szybkie składanie kanapy. Minusy Renault to z kolei: szumy opływowe, kiepskie przyspieszenia i spore testowe spalanie ON.
Testowałem osobowego "Kangura" z turbodieslem 1.5 dCi o średniej mocy 85 KM (są jeszcze 70 KM i 105 KM) oraz w średniej wersji wyposażenia Helios.
Ładowność takiego Kangoo wynosi 650 kg, podczas gdy Fiata Doblo 1.3 Multijet 85 KM Family - 600 kg, a VW Caddy Life 1.9 TDI 75 KM od 429 do 499 kg. Nowy "Kangur" to pakowny wóz. Wrażenie robi przestrzeń dla trzech pasażerów z tyłu. Kangoo "dwójka" to jedno z nielicznych aut tej długości, które naprawdę jest pięcioosobowe. Konkurencyjne kombivany - Citroen Berlingo, Fiat Doblo, Peugeot Partner, VW Caddy Life - są ciaśniejsze z tyłu.
Przemyślana kanapa i fotele
Tylna kanapa (dzielona) zasługuje na pochwałę także z innych powodów. Jej składanie przebiega z dziecinną łatwością. Bierzesz w dłoń uchwyt na górze oparcia i pchasz oparcie do przodu. Siedzisko obniża się, zaś oparcie kładzie się na jego miejsce. Powstaje równa podłoga bagażnika z jednej strony. Teraz to samo robisz z drugiej. Dosłownie kilkanaście sekund i już masz dwuosobowe auto dostawcze. Powrót do poprzedniego stanu jest równie nieskomplikowany. Pociągasz oparcie i kanapa "rozprostowuje się". W Doblo i Caddy Life manewry z kanapą są trudniejsze, w obu autach stawia się ją za fotelami.
Tak jak w innych Renówkach, tylne zagłówki osadzono nisko. Chodzi o to, żeby siedzące tam osoby podniosły je na odpowiednią wysokość. Testowy egzemplarz miał składany fotel pasażera, pozwalający na przewożenie w aucie długich przedmiotów. To dodatek za 400 zł, połączony z praktycznymi stolikami w oparciach foteli.
Wygodny i mało dynamiczny
Kangoo II jeździ lepiej niż Kangoo I i Doblo, choć nieco gorzej niż Caddy Life. Układ kierowniczy jest za mało dokładny. Komfort jazdy dobry, ale za duży jest hałas od powietrza. 85-konny silnik przy dynamicznym prowadzeniu w jeździe mieszanej palił sporo, 6,8-8,4 l /100 km. Daje słabsze przyspieszenia do 100 km/h niż w poprzedniku, 16,0 s wobec 11,3 s. Ale najważniejsze, że Kangoo II odznacza się ładownością.
Plusy
Duża ładowność.
Przestrzeń dla trzech pasażerów z tyłu.
Proste i szybkie składanie kanapy.
Minusy
Szumy opływowe.
Kiepskie przyspieszenia.
Spore testowe spalanie ON.
DMC/Ładowność |
1.954 / 650 kg |
Liczba miejsc |
5 |
Pojemność bagażnika |
660 / 2.866 l |
Wymiary pojazdu - dł./szer./wys. |
4.213 / 1.829 / 1.799 mm |
Rozstaw osi |
2.697 mm |
Silnik |
R4, 16V, turbodiesel z common rail |
Pojemność skokowa silnika |
1.461 ccm |
Moc maksymalna |
85 KM przy 3.750 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
200 Nm przy 1.750 obr./min |
Prędkość maksymalna |
b.d. |
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (wg producenta) |
5,3 l/100 km |
Skrzynia biegów |
mechaniczna, pięciostopniowa |
Napęd |
4x2, na przednią oś |
Układ hamulcowy |
przód i tył tarcze |
Wyposażenie pojazdu testowego |
ABS, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, klimatyzacja manualna, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilotem, elektr. regulacja przednich szyb, obrotomierz, radio CD, prawe i lewe boczne drzwi odsuwane przeszklone |
Cena brutto |
64.800 zł |
Gwarancja mech./perforacyjna |
2 lata / 12 lat |
Przeglądy techniczne |
co 20.000 km nie rzadziej niż co rok |