Inwestycje. Co z Euro 2012
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla drugiego odcinka autostrady A4 Kraków - Tarnów pomiędzy Szarowem i Tarnowem. Budowa tego fragmentu o długości 56,9 km miała ruszyć jeszcze w tym roku. Jednak ze względu na protesty lokalnych samorządów i mieszkańców oraz brak wymaganej opinii ministra środowiska realizacja tej inwestycji rozpocznie się w pierwszej połowie 2009 roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla drugiego odcinka autostrady A4 Kraków - Tarnów pomiędzy Szarowem i Tarnowem. Budowa tego fragmentu o długości 56,9 km miała ruszyć jeszcze w tym roku. Jednak ze względu na protesty lokalnych samorządów i mieszkańców oraz brak wymaganej opinii ministra środowiska (wydana dopiero w lutym bieżącego roku) realizacja tej inwestycji rozpocznie się w pierwszej połowie 2009 roku. Zakończenie robót przewidziano na początek 2011 roku, a szacunkowy koszt inwestycji ma wynieść ponad 2 mld zł. Wiosną ubiegłego roku rozpoczęła się realizacja pierwszego, 20-kilometrowego odcinka autostrady A4 Kraków - Tarnów pomiędzy Krakowem i Szarowem. Zgodnie z kontraktem jego budowa powinna zakończyć się w pierwszej połowie 2009 roku i ma kosztować 839,3 mln zł. Autostrada A4, jako główna droga do granicy z Ukrainą, ma być w całości gotowa do Euro 2012.