W ofercie Iveco pojawił się nietypowy, jak na tę markę, pojazd - Massif. To rasowa terenówka konstrukcyjnie spokrewniona z Land Roverami z lat 80. Na razie auto w kraju jest dostępne z zamkniętym, pięciodrzwiowym nadwoziem lub jako pikap. Ceny rozpoczynają się od 102 tys. zł. Pod maskę trafił trzylitrowy turbodiesel Iveco, znany m.in. z modelu Daily. Jednostka HPI jest oferowana w dwóch wariantach mocy: 146 lub 176 KM. W obu wersjach montowana jest sześciobiegowa przekładnia manualna ZF.
Iveco Massif jest gruntownie przebudowaną (wymieniono ok. 1.400 z 2.000 części) wersją hiszpańskiego modelu Santana PS10, który z kolei bazuje na Land Roverze Defenderze z połowy lat 80. XX wieku. Jakiś czas temu Iveco stało się właścicielem hiszpańskiej fabryki i teraz postanowiło produkować w niej samochody pod własną marką.
Jak typowa terenówka pojazd bazuje na ramie. Zastosowano konstrukcję o zamkniętym, prostokątnym przekroju, na której oparto aluminiowe nadwozie. Oprócz pikapa i pięciodrzwiówki Massif jest produkowany w wersji trzydrzwiowej oraz jako podwozie pod zabudowę (w Polsce dwie ostatnie odmiany nie są jeszcze dostępne). W każdej wersji auto występuje w dwóch rozstawach osi: krótkim 2.452 mm i długim 2.768 mm.
Pod maskę trafił trzylitrowy turbodiesel Iveco, znany m.in. z modelu Daily. Jednostka HPI jest oferowana w dwóch wariantach mocy: 146 lub 176 KM. W obu wersjach montowana jest sześciobiegowa przekładnia manualna ZF.
W zawieszeniu pojazdu nie ma nic odkrywczego. Z przodu są kolumny McPhersona, z tyłu sztywny most oparty na resorach parabolicznych. Jak każda terenówka Massif jest wyposażony w skrzynkę rozdzielczą i reduktor z dostępnymi przełożeniami 2H (napęd tylko na tył), 4H (napęd na obie osie) oraz 4L (napęd na obie osie z reduktorem). Niestety, blokada mechanizmu różnicowego (tylnego) jest za dopłatą. Jak informuje producent, kąt natarcia wynosi 51 stopni, kąt zejścia to 42 st., kąt rampowy 142 st., zaś głębokość brodzenia sięga 500 mm. Układ hamulcowy składa się z tarcz przy wszystkich kołach (przednie wentylowane).
Dopuszczalna masa całkowita auta to 3,05 t, zaś maksymalna ładowność wynosi 1 tonę. Docelową grupą odbiorców Massifa ma być leśnictwo, pożarnictwo, służby cywilne i komunalne, ratownictwo, rolnictwo, a także branża budowlana.