Z giełdy. Mitsubishi L200 4x4 Double Cab 2.5 TD (1996-2005)
Mitsubishi L200 trzeciej generacji jest cenione za duże możliwości przewozowe i prostą budowę. Ma jednak kilka mankamentów. Według ekspertów Mitsubishi nie jest specjalnie awaryjne. Czasami hałasują w nim łożyska skrzyni biegów, ale dopiero po przebiegu ok. 300-400 tys. km. Nie oznacza to jednak kresu żywotności przekładni. Szybko wymiany wymagają elementy przedniego zawieszenia, np. co 30-50 tys. km lecą łączniki stabilizatorów, zdarzają się pęknięcia przewodów w układzie wspomagania kierownicy. Inne typowe awarie to zazwyczaj drobnostki. Większość części zamiennych do Mitsubishi L200 dostępna jest wyłącznie na zamówienie a ich ceny są wysokie.
Pojazd ten produkowano w Tajlandii. U nas kupowano głównie wersje z napędem na obie osie, z czterodrzwiową, pięcioosobową kabiną Double Cab. W zajęciu odpowiedniej pozycji za kierownicą przeszkadza brak jej wzdłużnej regulacji oraz ustawienia wysokości fotela. Z tyłu na dłuższych trasach nawet dwójka pasażerów może narzekać na niewygodę. Nie najlepsze są materiały wykończeniowe wnętrza. Plastiki wydają nieprzyjemne odgłosy podczas jazdy po dziurach. Awaryjna bywa regulacja podświetlenia deski rozdzielczej.
Paka Double Cab ma długość 1.500 mm. Ładowność L200 wynosi od 1.065 do 1.100 kg w zależności od wersji wyposażenia i roku produkcji. Auto może ciągnąć przyczepę z hamulcami o masie do 2.700. W sumie możliwości przewozowych mogą Mitsubishi zazdrościć konkurenci, a auto ma opinię twardziela, który wytrzymuje duże obciążenia.
W L200 III montowano wysokoprężny silnik 2.5 TD znany jeszcze z drugiej generacji auta o wielu wariantach mocy: 90, 100, 115, 133 lub 136 KM. Według użytkowników wystarczająca do ciągnięcia ciężkiej przyczepy jest już moc 115 KM. Realne spalanie tego silnika to około 10-11 litrów na 100 km. Motor jest trwały, jednak w wyeksploatowanych autach może w nim pękać głowica, droga jest wymiana rozrządu (są dwa paski).
Najsłabszym elementem auta okazuje się przednie niezależne zawieszenie, np. wybijają się tuleje wahaczy i łączniki stabilizatorów.
Tylne resory są trwałe, ale w mocno eksploatowanych autach (regularnie przeciążanych) mogą pękać. Oprócz tego w nieobciążonym L200 słabo amortyzują dziury.
Pojazd ma słały napęd na tył z dołączanym przodem, reduktor i blokadę tylnego mostu, której sterowanie odmawia posłuszeństwa.
W sumie usterki zdarzające się w pikapie Mitsubishi nie są trudne do naprawy. Prosta konstrukcja auta pozwala je usuwać poza ASO. Bywają jednak problemy z częściami, często trzeba je sprowadzać na zamówienie.
Ekspert
Piotr Filas, mechanik z serwisu Autotronik w Lublinie
– To typowy wół roboczy. Nie jest specjalnie awaryjny. Huczą czasami łożyska skrzyni biegów, ale dopiero po przebiegu ok. 300-400 tys. km. Nie oznacza to jednak kresu żywotności przekładni. Szybko wymiany wymagają elementy przedniego zawieszenia, np. co 30-50 tys. km lecą łączniki stabilizatorów, zdarzają się pęknięcia przewodów w układzie wspomagania kierownicy. Inne typowe awarie to zazwyczaj drobnostki. Większość części zamiennych do L200 dostępna jest wyłącznie na zamówienie. Ceny są wysokie.
Dopuszczalna masa całkowita |
2.830 kg |
2.860 kg |
Ładowność |
1.100 kg |
1.080 kg |
Długość |
4.935 mm |
4.955 mm |
Szerokość |
1.695 mm |
1.825 mm |
Wysokość (bez ładunku) |
1.780 mm |
1.715 mm |
Pojemność silnika |
2.477 ccm |
2.488 ccm |
Moc maksymalna |
115 KM |
133 KM |
przy obr./min |
4.000 |
4.000 |
Maksymalny mom. obr. |
240 Nm |
304 Nm |
przy obr./min |
2.000 |
2.000 |
Prędkość maksymalna |
152 km/h |
158 km/h |
Rozmiary skrzyni |
Długość |
1.500 mm |
1.395 mm |
Szerokość |
1.470 mm |
1.390 mm |
Wysokość |
400 mm |
435 mm |
Chłodnica |
3.800 zł |
2.312 zł |
Sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) |
2.360 zł |
1.833 zł |
Reflektor |
500 zł |
1.525 zł |
Tarcze hamulcowe |
980 zł |
676 zł |
Filtr oleju |
62 zł |
77 zł |
Filtr powietrza |
81 zł |
97 zł |
Reflektor |
350 zł |
450 zł |
Zderzak przedni |
400 zł |
550 zł |
Lampa tylna |
100 zł |
80 zł |
Chłodnica |
800 zł |
1.400 zł |
1999 |
244 – 32,0 tys. zł |
190 – 33,0 tys. zł |
2000 |
220 – 36,0 tys. zł |
222 – 38,0 tys. zł |
2001 |
195 – 38,5 tys. zł |
196 – 41,0 tys. zł |
2002 |
180 – 56,7 tys. zł |
194 – 49,0 tys. zł |
2003 |
110 – 59,9 tys. zł |
222 – 54,0 tys. zł |
2004 |
130 – 65,5 tys. zł |
155 – 63,0 tys. zł |
2005 |
83 – 69,0 tys. zł |
100 – 65,5 tys. zł |