Samochody ciężarowe. Kamaz 65117 podwozie 6x4 na polskim rynku
Rosyjski Kamaz sukcesywnie poszerza gamę oferowanych pojazdów. Krajowy dystrybutor, Kamaz Trucks Polska, wprowadził na nasz rynek uniwersalne trzyosiowe podwozie pod zabudowę oznaczone symbolem 65117. Kabina sypialna, wykonana wg projektu DAF-a, przeznaczona jest w standardzie dla dwóch osób z jednym miejscem do spania. Podobnie jak w dostępnych na rynku modelach dwuosiowych, jest ona z przodu zawieszona na zawiasie, z tyłu zaś na dwóch amortyzatorach.
Nowe podwozie Kamaza ma DMC 24 t i nośność wynoszącą 15,5 t. Można doposażyć je w HDS o udźwigu od 1 do 10 t. W celu zwiększenia zdolności przewozowych da się do niego podpinać przyczepę o DMC 14 t. Podwozie jest oferowane z różnymi konfiguracjami zabudów, przeznaczonych głównie do robót budowlanych. Najbardziej popularne to skrzynia ładunkowa o pojemności 11-45 m sześc. lub wywrotka z trójstronnym kiprem i maksymalnym kątem wychylenia wynoszącym 65 stopni (szczegółowe dane w tabeli).
Na końcu ramy podwozia może być zainstalowany HDS, co pozwala na obsługę przyczepy bez jej odpinania. Trzyosiowe podwozie znajduje również zastosowanie jako baza do zabudowy kłonicowej, przeznaczonej do przewozu drewna z tartaków lub montażu cystern.
W Kamazie montowany jest turbodoładowany, 11-litrowy silnik V8 z inter-coolerem, o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 1.177 Nm. Standardowo przekazuje on napęd na tylną oś z blokadą międzymostową poprzez 10-stopniową skrzynię Kamaz 154 i jednotarczowe sprzęgło ZF Sachs MFZ-430. Za dopłatą (ok. 10,8 tys. zł) dostępna jest ośmiostopniowa przekładnia ZF 9S 1310.
Kabina sypialna, wykonana wg projektu DAF-a, przeznaczona jest w standardzie dla dwóch osób (w wyposażeniu podstawowym m.in. pneumatyczny fotel kierowcy) z jednym miejscem do spania. Podobnie jak w dostępnych na rynku modelach dwuosiowych, jest ona z przodu zawieszona na zawiasie, z tyłu zaś na dwóch amortyzatorach.
W wyposażeniu standardowym Kamaza 65117 znajdują się: separator paliwa, osuszacz układu hamulcowego Wabco oraz boczne osłony przeciwnajazdowe. Trzyosiowe podwozie można doposażyć m.in. w sprzęg przyczepowy z przyłączami Rockinger lub Mireal, tylny zderzak podnoszony oraz HDS.
DMC pojazdu |
24.000 kg |
Ładowność |
15.500 / 12.500 kg (z HDS-em) |
Objętość skrzyni ładunkowej |
12,5 m sześc. |
Wymiary skrzyni ładunkowej długość / szerokość / wysokość |
6.200 x 2.550 x 800 mm |
Kąt wychylenia skrzyni |
65 stopni |
Silnik |
Kamaz, 11,8 l, V8 |
Moc maksymalna |
280 KM przy 2.200 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
1.177 Nm przy 1.400 obr./min |