Samochody dostawcze. Toyota Hilux model roku 2009
Zmodernizowany pikap Toyoty Hilux, sygnowane jako model 2009, trafią do polskich salonów na początku 2009 r. Specyfikacje i ceny na razie nie są znane. Najważniejszą nowością jest trzylitrowy turbodiesel 3.0 D-4D, który będzie oferowany obok znanej dwuipółlitrowej jednostki, też z bezpośrednim wtryskiem common rail. Niektóre wersje Toyoty mogą być wyposażone w automatyczną klimatyzację, do tej pory na polskim rynku oferowano tylko manualną. Nowością jest czteroramienna kierownica, o innym wzorze niż obecna czteroramienna, ze sterowaniem radiem i wielofunkcyjnym wyświetlaczem. Konstruktorzy przeprojektowali całą deskę rozdzielczą.
Druga istotna nowinka to pięciobiegowy automat. Oprócz tego zmieniło się wyposażenie oraz stylizacja na zewnątrz i w kabinie auta. Poprawiono zawieszenie.
Więcej mocy
Hilux już w momencie wprowadzenia na europejski rynek w 2005 roku był krytykowany za zbyt małą moc silnika 2.5 D-4D. Wpierw były to tylko 102 konie. Potem, od 2006 r., 120 KM (po założeniu fabrycznego chipa 137 KM), ale nadal mniej od konkurentów dających kierowcy do dyspozycji nawet 171 KM, jak Nissan Navara. I właśnie tyle koni, 171, skrywa w sobie ropniak 3.0 D-4D. Jest on stosowany w terenowym Land Cruiserze 120, w wersji nieznacznie mocniejszej (173 KM).
Ropniak 3.0 D-4D może współpracować albo z pięciobiegowym manualem (jak 2.5 D-4D), albo z pięciobiegowym automatem. W przypadku automatycznej przekładni motor ma podniesiony moment obrotowy, z 343 do 360 Nm. Średnie spalanie na 100 kilometrów, według danych producenta, jest większe niż z manualem (8,9 l zamiast 8,3 l). Wyższa jest również prędkość maksymalna (175 wobec 170 km/h).
Więcej bezpieczeństwa
Toyota poszła w ślady Mitsubishi i tak jak w L200, w wersji z silnikiem 3.0 D-4D będzie seryjnie stabilizacja toru jazdy. System powszechnie znany jako ESP Toyota określa własnym skrótem VSC. Na szeroko rozumiane bezpieczeństwo jazdy powinny wpłynąć modyfikacje zawieszenia polepszające stabilność pojazdu. Poza tym Toyota zapowiada mniejsze wstrząsy spowodowane nierównościami drogi dzięki zwiększonej sztywności skrętnej zawieszenia i nowym tulejom. Wreszcie poduszki: odnowiony Hilux z podwójną kabiną może mieć ich aż sześć. To będzie rekord w segmencie pikapów, w których zazwyczaj są montowane dwa airbagi.
Więcej komfortu
Niektóre wersje mogą być wyposażone w automatyczną klimatyzację, do tej pory na polskim rynku oferowano tylko manualną. Nowością jest czteroramienna kierownica, o innym wzorze niż obecna czteroramienna, ze sterowaniem radiem i wielofunkcyjnym wyświetlaczem. Konstruktorzy przeprojektowali całą deskę rozdzielczą. Zmienili m.in. wskaźniki, przełączniki świateł i wycieraczek. W bogatszych odmianach pojawią się "sportowe fotele", tzn. lepiej wyprofilowane po bokach.