Trendy rynkowe. Paccar tnie koszty, ale myśli o przyszłości
W 2008 r. firma Paccar (właściciel m.in. marki DAF) uzyskała czwarty najwyższy roczny dochód netto w swojej 103-letniej historii. Niemniej, jak stwierdził Mark C. Pigott, prezes firmy, silna recesja wywiera wpływ na jej działalność w Ameryce Północnej i Europie. Mimo tego Paccar redukuje koszty. Warto zaznaczyć, że firma DAF uzyskała 14,2 proc. udziału w tym segmencie rynku, a jej średniookresowy cel to 20 proc. Firma osiągnęła rekordowy poziom sprzedaży i produkcji w 2008 r., dostarczając ponad 64 tys. pojazdów. Rynek roku 2009 może obejmować 200-240 tys. pojazdów.
W 2008 r. firma Paccar (właściciel m.in. marki DAF) uzyskała czwarty najwyższy roczny dochód netto w swojej 103-letniej historii. Niemniej, jak stwierdził Mark C. Pigott, prezes firmy, silna recesja wywiera wpływ na jej działalność w Ameryce Północnej i Europie.
W 2009 r. Paccar redukuje koszty, aby dostosować swoją działalność do powolniejszego rynku.
Firma Paccar dostarczyła w 2008 r. 125,9 tys. pojazdów ciężarowych na całym świecie. Za rok 2008 przychody netto ze sprzedaży i usług finansowych wyniosły 14,97 mld USD w porównaniu do 15,22 mld USD w 2007 r.
- Sprzedaż pojazdów ciężarowych o dmc powyżej 15 ton w Europie Zachodniej i Środkowej wyniosła 330 tys. jednostek w 2008 r., co jest drugim najlepszym osiągniętym dotychczas wynikiem - powiedział Aad Goudriaan, prezes firmy DAF, należącej do Paccara. - Firma DAF uzyskała 14,2 proc. udziału w tym segmencie rynku, a jej średniookresowy cel to 20 proc. Firma osiągnęła rekordowy poziom sprzedaży i produkcji w 2008 r., dostarczając ponad 64 tys. pojazdów. Rynek roku 2009 może obejmować 200-240 tys. pojazdów.
Według Boba Christensena, wiceprezesa Paccara, firma ta będzie rozszerzać swoją działalność na rozwijającym się rynku ciężarówek na skroplony gaz ziemny (LNG), rozpoczynając produkcję ciężkich pojazdów Kenworth na LNG na początku 2009 r. Pojazdy z systemem wtrysku paliwa HPDI emitują mało gazu cieplarnianego, zapewniając jednocześnie wydajność zbliżoną do silników Diesla.
W 2008 r. Peterbilt i Kenworth rozpoczęły produkcję średnich pojazdów spalinowo-elektrycznych, które mogą osiągać do 30% mniejsze zużycie paliwa. Spółka DAF rozpoczęła produkcję pojazdów EEV o poziomie emisji spalin niższym o 50 procent niż wymogi normy Euro 5.