Samochody ciężarowe. Sprzedaż
W ubiegłym roku w Polsce sprzedano 3.134 nowe samochody ciężarowe (podwozia) budowlane ponad 18-tonowe z więcej niż jedną osią napędową. Oznacza to wzrost w stosunku do roku 2007 o 19 proc. (2.630 sztuk).
Największy udział w tym segmencie rynku ma Mercedes (900 pojazdów, 28,7 proc. rynku), na kolejnych miejscach pod względem sprzedaży uplasowały się MAN, Scania, Iveco, Renault i DAF.
W ubiegłym roku w Polsce sprzedano 3.134 nowe samochody ciężarowe (podwozia) budowlane ponad 18-tonowe z więcej niż jedną osią napędową. Oznacza to wzrost w stosunku do roku 2007 o 19 proc. (2.630 sztuk).
Największy udział w tym segmencie rynku ma Mercedes (900 pojazdów, 28,7 proc. rynku), na drugim miejscu plasuje się MAN (odpowiednio 756 sztuk i 24,1%), na trzecim Scania (528, 16,8%), a dalej Volvo (294, 9,4%), Iveco (268, 8,6%), Renault (196, 6,3%) i DAF (192, 6,1%).
Najpopularniejszym typem w tym segmencie są pojazdy z napędem 8x4 (1.183 sprzedane w 2008 r.), na drugim miejscu znajdują się napędy 6x4 (707 szt.), a na trzecim 8x6 (512).