Pod koniec marca pisaliśmy, że pojazdy ciężarowe o dmc powyżej 3,5 t zarejestrowane w UE, od początku kwietnia muszą być wyposażone w lusterka panoramiczne (klasy IV) i krawężnikowe (klasy V). Nowe przepisy wprowadzono w całej Unii (dyrektywa z lipca 2007 r.) w celu ograniczenia liczby wypadków powodowanych przez samochody ciężarowe.
Pod koniec marca pisaliśmy, że pojazdy ciężarowe o dmc powyżej 3,5 t zarejestrowane w UE, od początku kwietnia muszą być wyposażone w lusterka panoramiczne (klasy IV) i krawężnikowe (klasy V). Nowe przepisy wprowadzono w całej Unii (dyrektywa z lipca 2007 r.) w celu ograniczenia liczby wypadków powodowanych przez samochody ciężarowe.
Tymczasem... Polska spóźnia się z wprowadzeniem unijnych regulacji. Nie określono warunków technicznych dotyczących lusterek, ITD twierdzi, że nie może karać za ich brak.
Komisja Europejska zagroziła pozwaniem Polski do unijnego Trybunału Sprawiedliwości, jeśli nie wprowadzimy szybko obowiązku wyposażenia ciężarówek w lusterka eliminujące tzw. martwe pole. To nas nie dziwi, nasz rząd ciągle nie nadąża. Przewoźnicy, którzy mają auta ze złymi lusterkami, ale jeżdżą po kraju, odetchną, ale za granicą nie będzie "zmiłuj się".