Ostatnio na rynek trafiły dwie nowości firmy Liebherr, która specjalizuje się w produkcji dużych maszyn budowlanych przeznaczonych do pracy w trudnych warunkach. Żuraw LTR 11200 to największa na świecie tego typu maszyna. Jej udźwig wynosi 1200 ton. Liebherr L585 2plus2 to z kolei największa w świecie ładowarka kołowa z napędem hydrostatycznym. Łyżka ładowarki ma objętość 5 metrów sześciennych.
LTR 11200 jest prawdziwym kolosem. Poruszający się na gąsienicach żuraw jest największym tego rodzaju urządzeniem na świecie. Maksymalny udźwig to 1.200 t, a teleskopowy wysięgnik ma ponad 100 m wysokości. Wysięgnik zbudowano z ośmiu części, z których każda ma 16 m wysokości. Posiada system poziomowania automatycznego, co zapewnia mu odpowiednią stabilność. Podczas pracy maszyna wspiera się na czterech potężnych wysuwanych hydraulicznie nogach podporowych. Tworzą one bazę o kształcie kwadratu i rozmiarach 13x13 m. Konstrukcję żurawia zbudowano na podwoziu z hydropneumatycznym zawieszeniem. Wiele elementów nowego LTR 11200 zaczerpnięto z jego kołowego odpowiednika LTM 11200, będącego na rynku wcześniej. LTM 11200 został zbudowany na dziewięcioosiowym podwoziu (napędzanych jest sześć pierwszych osi). Do napędu kolosa używany jest 671-konny, sześciocylindrowy motor wysokoprężny.
Drugą z ważnych nowości jest ładowarka kołowa L586 2plus2 określana mianem okrętu flagowego Liebherra. To obecnie największa na świecie ładowarka o napędzie hydrostatycznym. Maszyna ważąca 32.000 kg napędzana jest fabrycznym, sześciocylindrowym dieslem o mocy 340 KM. Wykorzystano innowacyjną przekładnię 2plus2 pozwalającą na bezstopniowe przyspieszanie we wszystkich zakresach prędkości. Doświadczenia wykazały, że daje to oszczędności paliwa sięgające 20 proc. przy jednoczesnym zachowaniu parametrów eksploatacyjnych. Przekładnia ma też znaczący wpływ na zmniejszenie zużycia hamulców i ogumienia maszyny. Łyżka dostarczana w wyposażeniu bazowym ładowarki ma obj. 5 m sześc. Ładowarka L586 2plus2 może być wyposażona w dodatkowy pakiet "heavy", przeznaczony do pracy w szczególnie trudnych warunkach terenowych. Składają się na niego m.in. opony z tzw. bieżnikiem skalnym, osłony siłowników, kabiny i poszycia maszyny oraz specjalna łyżka.