Niedawne otwarcie nowego serwisu DAF-a w Radziszewie koło Szczecina (tuż przy autostradzie A6) przez firmę DBK stało się okazją do zaprezentowania programu marki DAF: "Partnerzy w biznesie w każdym czasie". DAF chce pokazać, że dobry serwis samochodów ciężarowych, z przemyślanymi rozwiązaniami może pomóc przetrwać kryzys, może też przyciągać i przywiązać klientów do marki. O tym, że DAF inwestuje w klienta nie trzeba nikogo przekonywać. W tym roku sieć punktów serwisowych firmy DAF powiększyły obiekty w Lublinie, Szczecinie, Koszalinie i Opolu. W trakcie realizacji, planowane do oddania do użytku w przyszłym roku, są serwisy w Gorzowie Wlkp., na Śląsku, w Iłowej (Lubuskie) i w Białej Podlaskiej. W Radziszewie obok serwisu ciężarówek DAF-a powstało centrum samochodów użytkowych Vw.
Jak poinformował na konferencji prasowej Zbigniew Kołodziejek, szef marketingu DAF Trucks Polska, do lipca włącznie wszystkie marki sprzedały w Polsce 890 samochodów ciężarowych o DMC 6-16 t i 3.613 o DMC od 16 t. W najlepszym, 2007 r. tych lżejszych trafiło na rynek 3.367 sztuk, a tych ciężkich 19.237! Jest więc co odzyskiwać. I w kategorii najcięższych pojazdów holenderska marka na tle konkurentów radzi sobie w tym roku najlepiej. Na pewno duża w tym zasługa serwisu, który w obiegowej opinii należy do najlepszych.
Dojadą w godzinę
Nie bacząc na recesję, DAF otwiera kolejne placówki serwisowe. W tym roku sieć powiększyły obiekty w Lublinie, Szczecinie, Koszalinie i Opolu. W trakcie realizacji, planowane do oddania do użytku w przyszłym roku, są serwisy w Gorzowie Wlkp., na Śląsku, w Iłowej (Lubuskie) i w Białej Podlaskiej. Jak stwierdził Z. Kołodziejek, punkty serwisowe DAF w Polsce (22) są równomiernie rozłożone, w ciągu godziny serwisanci dotrą do każdego pojazdu potrzebującego pomocy. A będzie jeszcze lepiej.
Elastyczne kontrakty serwisowe
DAF ma ambicję wspierać klienta poprzez działania obniżające jego koszty operacyjne. Służyć mają temu m.in. kontrakty obsługowo-naprawcze DAF MultiSupport, pozwalające na długoterminowe planowanie kosztów. Nowością są tzw. nieliniowe raty tych kontraktów, czyli dostosowane do poziomu bieżących kosztów eksploatacyjnych pojazdu. Im pojazd jest starszy, tym więcej kosztują naprawy i obsługa. Tak więc stawki kontraktu mogą być niższe na początku, a wyższe pod koniec, a nie uśrednione, jak w standardowym, wcześniej stosowanym systemie. Ponadto firma oferuje możliwość zamrożenia kontraktu, czyli płatności rat, na okres do 6 miesięcy, w wypadku postoju pojazdu.
Kontrakt MultiSupport można zawrzeć na okres 3-8 lat, również na pojazdy używane. Jest ważny w kraju i za granicą, a więc w razie awarii auta w innym kraju przewoźnik nie musi dopłacać do naprawy. Na taki kontrakt decyduje się około 15 procent nabywców nowych DAF-ów. Jak wyjaśnił Z. Kołodziejek, jeśli klient ma stałe rabaty u swojego lokalnego dilera, to zachowuje je, zawierając kontrakt serwisowy.
Według przedstawicieli DAF-a przybywa firm transportowych, które likwidują własny warsztat i zdają się na obsługę serwisową centrali marki, np. w tym roku z własnej obsługi zrezygnował PKS w Gdańsku Oliwie, posiadający ponad 100 pojazdów (90 proc. to DAF-y) i korzysta z serwisu DAF-a, który zajmuje się także pojazdami innych marek.
Gros kontraktów dotyczy firm zajmujących się transportem międzynarodowym, ale coraz częściej decydują się na takie rozwiązanie także klienci trudniący się przewozami specjalistycznymi, krajowymi.
Program "Partnerzy w biznesie..." obejmuje też Max Card, czyli m.in. specjalne promocje na nowości, specjalne oferty na akcesoria dla kierowców. Ten program ma już siedem tysięcy uczestników.
Pomocnikiem w ograniczaniu kosztów ma być też wprowadzony niedawno na rynek DAF Telematics, system zbierania i analizy danych dotyczących pojazdu i kierowcy, umożliwiający przesyłanie w obie strony (do kierowcy i do bazy) informacji tekstowych. Jest to jednocześnie system nawigacji GPS, z mapami 2D i 3D, z planowaniem trasy.
Z VW pod jednym dachem
Wraz z otwarciem nowego serwisu DAF firma-córka DBK, czyli Benepol, otworzyła w tym samym obiekcie w Radziszewie k. Szczecina centrum samochodów użytkowych Volkswagena. To jedna z największych w Polsce stacja dilerska lekkich samochodów dostawczych (sprzedaż i serwis). Centrum oferuje pojazdy dostawcze w wersjach towarowych i osobowych (VW Caddy, Transporter i Crafter), a także auta z zabudowami specjalnymi. Zabudowy wykonywane wg życzenia klienta to m.in. skrzynie, kontenery, izotermy, chłodnie, do przewozu wartości, bankowozy, autobusy, ambulanse, karetki sanitarne, strażackie i samochody przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.