Od lutego Mitsubishi Fuso Canter produkowane jest seryjnie w wersji EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle), charakteryzującej się niższą od określonej normą Euro 5 emisją zanieczyszczeń, m.in. cząstek stałych o 30%.
Modyfikacja dotyczy wszystkich wersji silników - o mocy od 130 KM poprzez 145 KM aż po nowy 175 KM, a tym samym wszystkich pojazdów produkowanych od lutego 2010. Canter jest zatem pierwszym lekkim samochodem ciężarowym w segmencie od 3,5 do 7,5 t dmc, spełniającym normę emisji spalin EEV we wszystkich wersjach. Jak zapewnia producent, nie wiąże się to ze wzrostem zużycia paliwa. Technologia EEV ma istotne znaczenie przede wszystkim dla flot pojazdów i instytucji publicznych, ponieważ ta dobrowolna norma jest jednym z elementów branych pod uwagę w procedurach przetargowych.
Od czasu wprowadzenia na rynek (1963 r.) , z taśm produkcyjnych na całym świecie zjechało 3,5 mln egzemplarzy Cantera, co czyni go światowym bestsellerem w klasie lekkich samochodów ciężarowych o dmc 3,5-7,5 t. Od roku 2001 na rynku europejskim jest on sprzedawany i serwisowany wyłącznie przez spółkę handlową Daimler.