Części. Nowe silniki
Paccar, właściciel firmy DAF Trucks, latem 2010 roku wprowadzi na rynek amerykański silnik Paccar MX przeznaczony do montażu w samochodach ciężarowych marek Kenworth i Peterbilt. Silnik wykorzystywany jest już do napędu ciężarówek DAF. Podstawową nowością jest to, że kadłub silnika i głowice cylindrów wykonane są ze stopu żelazowo-grafitowego.
Paccar, właściciel firmy DAF Trucks, latem 2010 roku wprowadzi na rynek amerykański silnik Paccar MX przeznaczony do montażu w samochodach ciężarowych marek Kenworth i Peterbilt. Silnik wykorzystywany jest już do napędu ciężarówek DAF.
Silnik Paccar MX jest dostępny w wersjach o mocy od 380 do 485 KM i z momentem obrotowym do 2.400 Nm. Ma być montowany w ciężarówkach nie tylko do transportu długodystansowego.
Paccar opracował i zapoczątkował zastosowanie stopu żelazowo-grafitowego do produkcji kadłuba silnika MX oraz głowicy cylindrów. Ten surowiec jest bardziej trwały i lżejszy niż tradycyjnie stosowane żeliwo szare, co pozwala na uzyskanie wyższej mocy w stosunku do masy własnej. W celu spełnienia wymogów wynikających z przepisów EPA dotyczących emisji spalin, w silnikach Paccar MX dla samochodów ciężarowych Kenworth i Peterbilt zastosowano technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w połączeniu z systemem recyrkulacji spalin (EGR).