Renault Magnum drugiej generacji przejęło dobre cechy swego poprzednika oraz mocny silnik amerykańskiego Macka. Podobnie jak w przypadku AE, modelu pierwszej generacji, produkowane są głównie ciągniki siodłowe.
Magnum Integral nie różni się znacząco od modelu pierwszej generacji, zwanego AE. Podobnie jak on występuje przede wszystkim jako ciągnik siodłowy 4x2. W porównaniu do AE nieco go poprawiono. Wytrzymalsze są ramy, które nie pękają już tak często, ale niestety wciąż zdarzają się im kłopoty z korozją. Producent wprowadził kilka zmian w szoferce. Przede wszystkim zmodernizował deskę rozdzielczą, która wygląda nieco lepiej, ale w dalszym ciągu jej plastiki po latach użytkowania pękają. W opisywanej wersji z silnikiem Macka często stosowano w niej topowe wyposażenie - m.in. skórzaną tapicerkę i drewnopodobne wstawki. Nie poprawiono jednak pneumatycznego zawieszenia kabiny, które wymaga częstego serwisowania, podobnie zresztą jak i całe zawieszenie kół (w przednim wymienia się przede wszystkim tuleje stabilizatora, w tylnym czujniki i zawory samopoziomujące).
Mocnym punktem jest rzędowy, sześciocylindrowy silnik konstrukcji Macka, który w opisywanej wersji ma 470 KM. Czyni to z Magnum prawdziwy pistolet i pozwala na wyprzedzanie spod świateł wielu konkurencyjnych pojazdów i to nawet z nieco mocniejszymi silnikami. Spalanie nie jest jednak niskie - średnio pod ładunkiem od 33 do 35 litrów ON na 100 km. Na szczęście silnik jest wytrzymały i poza zwykle niegroźnymi wyciekami nie ma z nim większych problemów. Mocne są także sprzęgła, które spokojnie wytrzymują przebiegi ok. 600 tys. km. Skrzynie ZF-a okazują się lepsze niż występujące częściej B18 konstrukcji Renault. Zamienniki są dostępne, jednak wiele pojazdów wymaga już sporego doinwestowania.
ekspert: Zbigniew Sumiński, GTL Pojazdy Użytkowe w Gdańsku:
- Magnum z silnikiem Macka jest dość poszukiwane szczególnie przez wschodnich klientów. Potrzebują oni bowiem mocnych pojazdów, których silniki nie są wrażliwe na niskiej jakości olej napędowy. Magnum zapewnia także sporo komfortu, a jego cena nie jest wysoka. Jak na wiekowe Renault to całkiem wytrzymały pojazd, któremu nie przytrafia się wiele awarii. Notorycznie występują tylko problemy z krzywiącymi się przednimi tarczami hamulcowymi.
DMC zestawu tech./ administracyjna |
44.000 / 40.000 kg |
Masa własna |
7.275 kg |
Rozstaw osi |
3.900 mm |
Poj. silnika / cyl. |
11,7 l / R6 |
Moc maksymalna |
470 KM |
przy obr/min |
1.900 |
Maks. mom. obr. |
2.200 Nm |
przy obr/min |
1.100 |
Skrzynia biegów |
ręczna 18+1 |
Chłodnica |
1.650 zł |
Sprzęgło (tarcza + docisk + łożysko) |
3.082 zł |
Reflektor |
918 zł |
Tarcza hamulcowa |
465 zł |
Filtr oleju |
28 zł |
Filtr powietrza |
139 zł |
Reflektor |
70 zł |
Zderzak przedni |
350 zł |
Szyba czołowa |
500 zł |
Chłodnica |
1.000 zł |
1998 |
1.450 |
13,9 |
1998 |
890 |
14,5 |
1999 |
1.000 |
24 |
1999 |
1.100 |
26,9 |
2000 |
1.000 |
29,5 |
2000 |
1.300 |
30,9 |
2001 |
900 |
33,5 |