Samochody ciężarowe. Wywrotki a'la Renault
Z początkiem listopada 2010 r. pierwszy na świecie cywilny Renault Kerax 8x8 ruszył w objazd z serią prezentacji w całym kraju. Wcześniej Renault produkował takie auta dla wojska.
Samochód ma krótki rozstaw osi (docelowo mają być trzy rozstawy do wyboru) podobnie jak w budowlanych Keraksach 8x4. Renault wyposażony został w zabudowę-wywrotkę trójstronną KH-kipper. Zabudowy mają burty przeginane, bez pionowych wzmocnień, dzięki czemu wywrotka jest lżejsza, zachowując tę samą wytrzymałość.
Z początkiem listopada 2010 r. pierwszy na świecie cywilny Renault Kerax 8x8 ruszył w objazd z serią prezentacji w całym kraju. Wcześniej produkowano takie auta dla wojska.
Samochód ma krótki rozstaw osi (docelowo mają być trzy rozstawy do wyboru) podobnie jak w budowlanych Keraksach 8x4. Wyposażony został w zabudowę-wywrotkę trójstronną KH-kipper. Cechą charakterystyczną zabudowy W3H i - jak zwraca uwagę producent - zarazem jej zaletą jest to, że lewa burta otwierana jest hydraulicznie, prawa burta, z górnymi zawiasami, otwierana jest centralnym zamkiem na burcie przedniej, natomiast tylna z górnymi zawiasami otwiera się automatycznie przy podniesieniu skrzyni.
Wywrotka różni się od typowej zabudowy W3H tym, że burty są przeginane i nie posiadają pionowych wzmocnień, tzw. szpant, dzięki czemu wywrotka jest lżejsza, a zachowuje tę samą wytrzymałość.
Do napędu zastosowano silnik DXi11 Euro 5 o mocy 460 KM (będzie dostępny także taki silnik w wersji 430 KM). Współpracuje z nim manualna skrzynia biegów ZF 16. Prezentowany egzemplarz ma kabinę dwumetrową Global. Renault Trucks w ofercie przewiduje także kabinę dzienną (1,6 m) oraz długą (2,2 m).
W Kereksie 8x8 proponowane będą podwozia Medium lub Heavy. Zawieszenie tylne: 26 T lub 32 T. zawieszenie przednie: 8 T + 8 T lub 9 T + 9 T. Pojemność zbiornika paliwa: 315 l. Wylot układu wydechowego: w podwoziu lub pionowy.