Wiadomości z rynku

piątek
1 listopada 2024

Nowe opony i więcej załadujesz na naczepy

Części. Opony Goodyear do przyczep i naczep o nośności 10 ton na oś
14.01.2011 00:00:00
Goodyear przedstawił prototyp opony do przyczep i naczep o nośności 10 ton na oś. To wynik współpracy z producentem przyczep, Schmitz Cargobull AG. Opona będzie stosowana w nowych, lekkich naczepach wykorzystywanych do dystrybucji. Ma się przyczyniać m.in. do obniżenia kosztów transportu. Nośność opon umożliwiła zaprojektowanie nowej konstrukcji naczep. Opony umożliwiają uzyskanie nośności 20 ton przy zastosowaniu pojedynczych kół, jako że przy rozmiarze 385/65R22.5 indeks nośności wynosi 164, czyli 5 ton, zamiast standardowego 160, czyli 4,5 tony.
Goodyear przedstawił prototyp opony do przyczep i naczep o nośności 10 ton na oś. To wynik współpracy z producentem przyczep, Schmitz Cargobull AG.
Opona będzie stosowana w nowych, lekkich naczepach wykorzystywanych do dystrybucji. Ma się przyczyniać m.in. do obniżenia kosztów transportu.
Nośność opon umożliwiła zaprojektowanie nowej konstrukcji naczep. Zamiast tradycyjnej naczepy trzyosiowej o nośności 24 ton, powstała naczepa tandem o nośności 20 ton. Nowe opony umożliwiają uzyskanie nośności 20 ton przy zastosowaniu pojedynczych kół, jako że przy rozmiarze 385/65R22.5 indeks nośności wynosi 164, czyli 5 ton, zamiast standardowego 160, czyli 4,5 tony. Nowa naczepa typu tandem wraz z ciągnikiem 4x2 pozwoli uzyskać dopuszczalną masę całkowitą 38 ton w porównaniu do DMC 40 ton w przypadku ciągnika 4x2 z naczepą trzyosiową. Dzięki temu, że naczepa wyposażona jest w pojedyncze koła, a jej waga jest o tonę niższa od standardowej naczepy trzyosiowej, można osiągnąć dobre parametry ładowności, a koszty eksploatacji będą niższe niż w przypadku wielu tradycyjnych naczep.
Prototypowa opona Goodyear ma 4-żebrowy bieżnik. W jego rzeźbę wkomponowana jest liczba "10t", widoczna również na kolorowych oznaczeniach znajdujących się na ścianach opony, co podkreśla maksymalną możliwą ładowność osi. Zaprojektowano również nowy karkas opon, co polepszyło jego termodynamikę, a w konsekwencji parametry przebiegu i żywotności. Nowa opona z udoskonaloną rzeźbą bieżnika trafi na rynek wraz nową naczepą Schmitz Cargobull na początku 2011 r.
- Ta opona jest doskonałym przykładem współpracy mającej na celu pomoc producentowi OEM w znalezieniu rozwiązania - powiedział Boris Stevanovic, dyrektor marketingu ds. opon ciężarowych Goodyear Dunlop Tires Europe. - W tym wypadku oznacza to również, że firmy transportowe poprawią swoją zyskowność dzięki obniżeniu kosztów. Zyska także środowisko, jako że potrzebna będzie mniejsza liczba opon, co pociąga za sobą mniejsze zapotrzebowanie na paliwo.
Goodyear przewiduje, że to rozwiązanie zostanie podchwycone przez innych producentów przyczep i stanie się popularne zwłaszcza wśród firm dystrybucyjnych.
Oferta koncernu Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine 24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszy w branży zakres usług dedykowanych.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia około 70.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.